Jag pratar simsspråk

Igår spelade jag så mycket sims att när kvällen kom och jag skulle raida så kunde jag varken skriva eller prata större delen av kvällen, det bara kom simsspråk ur mig helt enkelt. Jag kan säga att jag fullkomligt älskar Sims 3, det är så förbaskat skönt att kunna gå ut ur huset och hälsa på folk :) Min lilla gubbe hann under sitt ungefär 15min långa liv (berättar om det snart) besöka en granne, han kastade dock ut henne när hon började laga mat för att hon var hungrig :D Hon hann även ta bilen och bränna iväg till stan för att handla lite böcker. Iaf, min första gubbe överlevde som sagt bara 15minuter *hihi*. Hon var inne i sitt vardagsrum och värmde sig vid elden, självklart börjar det brinna i rummet mitt i allt, brandvarnaren drar igång och hennes klänning börjar brinna! Gubben kutar ut på gatan och står där dansandes / skrikandes på hjälp och när brandmännen kommer så går de bara förbi henne in i huset och börjar släcka elden där... min gubbe springer in efter dem och skriker lite där också, men de mupparna drar iväg och hon brinner ihjäl! Den brandmannen fick inte många + ;) Vad har vi lärt oss? Man kan inte lita på brandmän och mina gubbar kommer inte få värma sig vid elden igen.

Dagens mål i sims är att skapa en gubbe som ska få sig en liten familj, sen får vi se hur länge jag orkar hålla på med alla småbebisar som skriker och gormar hela tiden :) Utöver det har jag planer på att ladda ner lite mer prylar, det är så bra att de har skickat med ett program där man laddar ner alla filer itll och sen bara väljer att installera dem till spelet. Inget mer packa upp, flytta runt som det var tidigare. Har även hittat naken patchen så man slipper se allt det suddiga som kommer mest hela tiden.

Ni som gillade Sims 1 och 2 kommer gilla detta, go go köp det :) Carro, du får åka upp och prova spela det, du kommer nog inte bli besviken ;)

"We tend to forget that happiness doesn't come as a result 
of getting something we don't have,
but rather of recognizing and appreciating
what we do have."
-Frederick Koenig-

Kommentarer
Postat av: Hallonmamma -ensamstående mamma

FY FAN VAD KUL! Jag har egentligen också spelet men min dator är död. Jag vill spela. Kan inte tänka på något annat. Tror ett starkt beroende börjar skapas inom mej :P Glöm beachen i sommar, The Sims 3 här kommer jag! :D

2009-06-09 @ 14:50:42
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Carro

jisses, om det fick så bra betyg är det nog värt att satsa lite pengar och införskaffa det snarast! :D



Förresten! Som det är nu lutar det åt att jag kommer upp någon gång i slutet av juli. Bröllopet var tydligen den 11:e, sa fel. -.- Efter det blir det väl först en sväng förbi Erics föräldrar sedan bär det av vidare upp mot H-sand! :D Då jäklar ska det bli en massa skoj! ;)



Kramar

2009-06-09 @ 15:38:10

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0