Jag vill ut och se världen..


Det är flera år sedan jag åkte utomlands, närmare exakt 8år i Aug. Jag spenderade två underbara veckor på Kos där jag träffade en tjej (Kian) och hennes familj. De hade en kinarestaurang på Kos och under två veckor så levde jag på kinamat utöver någon gyros som jag fyndade på kvällen ;) Varje dag när jag var på väg hem efter en tur på stranden så hade Kians mamma gjort en kycklingsoppa med majs till mig och hennes bror hade ordnat isté. Jag saknar dem otroligt mycket och de var den familjen som gjorde min resa speciell och underbar. Jag och Kian sprang runt i centrum där hon visade mig runt och vi besökte affärer som jag aldrig hade hittat själv. Hon hjälpte mig att köpa presenter till släkten o.s.v. Jag har de senaste åren tappat kontakten med henne, både hon och jag bytte mobil och någonstans på vägen så missade vi den andras nya. Provade söka efter henne på facebook men hade ingen tur där heller. Vem vet, kanske jag någongång åker tillbaka till Kos och träffar henne igen (om de bor kvar).

För mig är somrarna fulla av en längtan att åka utomlands när den går mot sitt slut. Men det kostar mycket pengar att resa också har vi djuren att tänka på. Kanske den dagen M har dött att jag försöker åka utomlands, var? Det vete tusan..  Jag har alltid velat åka till Australien, Island, Skottland också vill jag åka tillbaka till Kreta för att besöka Knossos som jag inte gjorde när vi var där 1998. Jag skulle även vilja åka och se på resterna där Maya indianerna levde, jag vill åka och se på Terracotta krigarna som skapades under Qindynastin o.s.v. Det finns så otroligt många saker från historien som jag vill åka och titta på,  Stonehenge är också någonting som jag vill se. Antar att den perfekta utlandsresan för mig skulle vara en resa i Historien blandat med vackra sandstränder och lugn och ro. Någon som vill åka med mig den dagen jag har råd? ;)

Men men, det kommer dröja innan jag åker någonstans som det ser ut nu. Jag måste bli klar med alla träffarna på sjukhuset och sen se var det leder. Den dagen allt det är klart kan jag börja tänka på att resa igen, men den som väntar på någonting gott..


"Don't cry because its over,
Smile because it happened!"

-Dr. Seuss-

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0