Morgonstund har. .

Pappa och hans vän var inte framme förrän vid 20.30, kaffet var färdigt och sakerna bars upp. Det tog ett tag innan jag insåg vem gubben som var med pappa var, inte så konstigt eftersom jag inte har träffat honom sen jag var en liten flicka och var med min far i Haparanda. Iaf, karlarna drack kaffe, kikade på nyheterna, pratade lite och sen gick de och la sig relativt tidigt (Väli runt 21, pappa vid 22). (O)djuren visade sig från sina bästa sidor, fröken L satt i fönsret och sprang in som ett skott när en fågel flög förbi och skrek.

Nu har jag äntligen halva vitrinskåpet i köket, det kommer bli kanon när den andra delen också är här. Det känns så lyxigt att ha så mycket extra plats för all burkar o.s.v. Imorgon ska jag föröska flytta in alla saker som ska dit, känner mig alldeles för lazy idag för att ens tänka tanken :)

Gästerna klev upp 5.30 imorse, självklart vaknade jag innan de vaknade! Det är som att jag har en inbyggd väckarklocka så när jag har folk här och jag vet när de ska kliva upp så vaknar jag exakt då... om jag inte är säker på när de ska kliva upp så kan jag satsa pengar på att jag ändå är vaken innan dem. Detta inträffar alltid när jag är hos mina föräldrar, då ställer min inre klocka om sig så att jag är uppe vid en okristlig tid.


H
app, då är klockan snart 20 över 8, detta innebär att det är dags att gå till affären och handla. Jag har ställt in mig på att köpa ett nybakat Chiabatta (naturell) som ska få på sig lite kalkon och tomat *nom nom*. Efter det ska jag nog ta det relativt passivt, kanske att jag tom lyckas somna och sova några timmar.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0