Så kan det se ut när Anna skickar mail.


J
ag var och handlade idag inför min pappas besök imorgon. Självklart lyckas jag glömma lite saker och slängde iväg ett mail till K:

"Sötnos kan du handla när du kommer hem:

  • Toalettpapper
  • Glödlampor Små, runda med tjockgrej i botten = till vardagsrummet
  • Glödlampor Små, smala men med den smalagrejen i botten = till gästrummet
  • Sambal... "
Sen dängde jag som vanligt med i sluten:  Och om Johan läser detta så kan du be han sköta sina egna saker och ge fan i våra!

Ibland åker det med, Johan din jävla mupp, ge fan i att läsa andras mail o.s.v. Nu kanske ni undrar vem Johan är, det är en som jobbar med K och han brukar vara en riktigt nyfiken jävel som smyger bakom ryggen på K för att läsa vad det står i det mail han får, sådant gör mig riktigt elak vissa dagar. Man ska inte snoka i andras saker om de inte ber en.

Iaf, tillbaka till mailet :) K svarade men han tyckte inte att min förklaring på glödlampor var så bra. Jag tycker dock att de var riktigt klara och tydliga, alla vet ju vad en tjockgrej i botten är eller vad säger ni?

Här är hans svar:

"Hej gullefjärten ;)

"Glödlampor Små, smala men med den smalagrejen i botten"? Typ som i den bilden jag bifogat?


Vilken typ av Sambal skall jag köpa? Sambal Oelek?"


V
arför är karlar så jobbiga ibland, eller inte jobbiga.. mer korkade! Hur många olika sorters glödlampor finns det egentligen (om man pratar om helt vanliga) han vet ju lika bra som jag vad vi har för något i lägenheten. Förresten, finns det olika sambal saker eller är jag helt borta? Trodde det bara fanns sambal oelek, men jag var för lat för att skriva ut allt i mailet.

Nästa gång jag skickar ett mail får jag helt enkelt se till att ha fotat allt vi brukar köpa på affären och sen infoga bilder när jag behöver be honom köpa någonting :)



Kommentarer
Postat av: Broken Haiku

Jag hoppade till lite där först, jag läser väl inte era mail heller! :-)

2009-06-01 @ 19:25:30
Postat av: Anna

Haha, inte då ;) Men Johan Ö på comhem är bra på sånt :P

2009-06-01 @ 20:18:20
URL: http://myzsol.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0