Sims 3



Jag har alltid varit en "sucker" för Sims, från nummer ett och framåt. Jag hade nog alla expansioner från Sims 1, tvåan köpte jag några men det kom så många att jag inte riktigt hann med att inhandla dem. Jag spelade tvåan relativt lite om man jämför med ettan, mest för att min dator inte riktigt pallade det och sen när jag fick installera om hela tiden så blev jag lite less.




Det som var så annorlunda med tvåan var att man kunde få barn med gubbarna och fick följa dem när de växte upp samtidigt som gubbarna blev äldre. Detta diggade jag stenhårt men ack vad jag satt och muttrade när min gubbe var tvungen att hoppa i säng med grannen och sen fick hon tvillingar som skrek mest hela tiden.



När gubbarna kunde börja lämna husen och åka iväg på semester och till stan så var det roligt, men det fattades någonting. Jag har hela tiden hoppats att det skulle komma till den punkten att gubbarna kan gå ut och hälsa på hos andra, gissa om jag blev glad när jag såg att det är en sak de kommer göra nu :)


Det som först fick mig fast i Sims var att man kunde bygga egna hus och inreda dem, antalet hus jag har gjort och härjat med om och om igen går inte att räkna. Timmarna bara springer förbi medan man sitter där och försöker få till den perfekta kombinationen av möbler, fäger o.s.v. Självklart räckte inte pengarn till så jag fick helt enkelt fuska lite då och då så man kunde bygga enorma hus som ingen sims hade råd att bo i , men det var roligt att göra husen :D Ytterligare en sak som jag såg med Sims 3 var att man kan variera färgerna så mycket mer på möbler osv, det kommer bli kanon :)



Att man kommer kunna göra gubbar av olika storlekar blir också fint. Jag blev lite less på att se de supersmala hela tiden, det de kallade "tjocka" sims skulle inte ens ta sig till "mulliga" modeller. Nu när jag tittar på bilderna så vill jag bara ha spelet ännu mer! Såg precis på deras sida att man kan köpa och ladda hem det direkt från nätet, var är K när man vill ha honom hemma!! Håll tummarna, kanske får jag prova spela spelet redan ikväll!



Kommentarer
Postat av: Nadja

jo jag vet om den sidan men fattar inte så mycket ändå. =(( Fick hjälp förra ggr. =)

2009-06-05 @ 16:33:57
URL: http://nadjaslivliga.blogg.se/
Postat av: Carro

Hehe, just det, Sims 3... Har lirat rätt mycket sims 2 nu på sistone och börjar bli mer och mer nyfiken på trean. Hoppas den blir bra och att det är värt att köpa den! ska än så länge avvakta tills man vet lite mer om spelet. :)

2009-06-05 @ 21:58:47
Postat av: Alexandra

Såg att du skrivit detta inlägg.. Men vad tyckte du då? Personligen blev jag lite besviken... Men det var bra i stort sett =)

2009-06-08 @ 10:25:43
URL: http://celzx.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0