Smiter från strädningen...


Tre små blommor som finns på kylskåpet tillsammans med Jakob

A
ck ack vad bloggen är lockande när man ska städa! Jag smiter in till datarummet och "andas" mellan varven. Badrummet är klart men det luktar så mycket klorin där inne just nu iom att jag har skrubbat både väggar, golv och badkar med det... sen har vi ju inget fönster där inne så det är just nu varmt, fuktig och luktar badhus :S



Handlade citroner idag, ikväll blir det kallt citronvatten.


Har även hunnit rengöra kylen och jag passade på att rensa där. Det blev två påsar fulla av burkar och tuber, you name it. Det enda som finns kvar nu i burkväg är min lingonsylt, resten är gone with the wind. I dörren blev det dock en herrans massa saker eftersom pappa kommer imorgon, han vill ha mjölk (inte lättmjölk som jag alltid dricker när jag har mjök) och självklart vill han ha fil (inte heller här lättfil). Min far vägrar ha annat smör på sina smörgårsar än bregott (det röda) så det handlade jag också, tur man kan använda det till vitlökssmör för vi kommer aldrig äta upp en hel bytta med sånt.

Vad har ni i erat kylskåp?

D
ags att fortsätta städa i köket, diskmaskinen är klar och jag behöver tömma och fylla den igen. Efter det ska alla saker in på rätt ställen och mitt skåp där vi har skruvar/hammare o.s.v. ska tömmas. Imorgon när pappa kommer så har han med sig ett vitrinskåp som kommer stå efter hela den väggen. Jag längtar till jag får börja flytta över alla glas och koppar till det, så att jag lättare kommer komma åt alla saker i köket som just nu har alldeles för lite skåp.


Kommentarer
Postat av: Linda

Ja!! Båda "cheferna" som jag träffat säger samma sak. Funkar det så blir jag kvar :P Jag e superglad, det är ju ett jobb :D

2009-06-02 @ 19:03:22
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma - ensamstående mamma

sv.Ja, det skall bli härligt att åka till Stockholm. Hoppas bara att vädret blir bra. :/ men tydligen skall det bli regn. Snyft!



I mitt kylskåp finns det pepsi max och mycket grönsaker. Kämpar ju med en ny diet. Dock går det åt fanders.. :( Det är så jobbigt!

2009-06-03 @ 15:22:14
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0