Måndag

Då var det tillbaka till verkligheten igen, en helt vanlig vardag idag och det känns skönt. Jag och K gick upp vid 9.30 idag, för han skulle till optikern och kolla sin syn, och inhandla nya glasögon eftersom han inte har köpt nya sen 2004 När han var inne i undersökningsrummet så passade jag på att springa omkring och titta på glasögon. Jag måste erkänna att modet som är just nu inte tilltalar mig allt för mycket, visst det finns några snygga här och där sk. "klassiska" men jösses det finns även riktigt hemska saker. Kvinnan som sen kom för att hjälpa K att hitta nya glasögon plockade fram riktigt hemska glasögon, kunde iof inte vänta mig nåt annat med tanke på vad hon själv sprang omkring med. Det var nog ett av de värsta jag har sett, de var så fula att jag inte ens kan beskriva dem. Det blev en himla massa Nej, Nej, Nej, Never... Tillslut fick vi henne att förstå att vi var mer intresserad av klassiska bågar än de gigantiska som är nu och tillslut hittade vi ett par eller snarare JAG hittade ett par som både jag och K tyckte om. Efter det letade vi solglasögon som också ska slipas, K provade allt från riktiga biker till jag vet inte vad, även där hittade vi ett par som var relativt klassiska. Prislappen var inte allt för hemsk utan kalaset gick på 2500kr. Detta tycker jag är ett helt ok pris för både glasögon och solglasögon som är slipade :) Jag blev lite sugen på att själv inhandla nya men det får vänta till sommaren är klar minsann.

När vi äntligen var färdiga hos Optikern gick vi och käkade lunch och sen tog vi en promenad runt Nattviken. Vädret vi har här idag är så underbart, solen skiner och det är varmt. Vi stannade en stund och "solade" vid vattnet innan vi gick hem igen. Det är synd att vi inte är lediga samma dagar för promenaden var riktigt behaglig, som det är nu så jobbar jag när K är ledig och tvärtom och när vi båda är lediga så kommer raiderna o.s.v. Men men, det blir nog bättre under sommaren då K går på semester.

Dags att dra igång en tvättmaskin så man får undan lite tvätt, måste även renbädda idag och dona lite i sovrummet *suck*


Haha, glömde helt bort att jag satt och bloggade, har suttit i telefonkö i 1,5h med Blizzard ang. mitt svar på en fråga som jag skrev för över 4år sedan.. som att jag kommer ihåg det ;) Men nu har jag äntligen fått ett nytt svar efter att ha lyssnat på deras jobbiga musik och det eviga gnatande från en Engelsk tjej som berättar om deras hemsida, support o.s.v. Känns som att jag kan det där nu, de kan lika gärna anställa mig till det.

Kommentarer
Postat av: Anna

Riktigt bra pris för bågarna :) Och instämmer helt i det udda modet som är just nu... sjukt. Tur ni kunde hitta ett par som var mera lagom.



kram!


Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0