Working girl


Min nya sommarbakgrund på skärmen, vad tycks?

Idag ska jag jobba eller inatt om ni föredrar det. Börjar klockan 15 som vanligt och slutar 9 imorgon, det ska bli roligt att komma ut lite och slippa titta på "hemmets väggar". Det enda jag ska göra innan jag jobbar är att ordna marinaden som K får sätta ner köttet i när han har kommit hem och har skurit det. Imorgon blir det Grekisk Pytt-i-panna (se matlagningsfliken) tillsammans med L som kommer på besök.

Vid 13.00 idag så ska fastighetsskötaren komma hit och titta på vårad badrum och köket (för femtielfte gången). Sist han var hit var förra året och då sa han att vi skulle få badrummet renoverat men att det inte skulle bli det året iom att budgeten skulle hållas. Sist jag pratade med honom var för någon vecka sedan och då skulle han kolla upp hur budgeten såg ut = han hade helt glömt bort att han lovat att ordna det. Men men, vi får se vad som händer... om det nu blir så att badrummet och köket inte blir ordnat och förhoppningsvis två eluttag (ett i hallen och ett i vardagsrummet) så ska vi seriöst titta på lägenheten i huset som blev ledig nu. Jag flyttar hellre till nytt än håller på med alla skarvsladdar som vi har över hela lägenheten och sen badrummet får mig bara att sucka. Jag ska även ta upp med honom ang tvättmaskinen som det inte är något fel på enligt gubben som tittade på den, antingen tar de hit en ny eller så tar de den gamla när jag köpt en egen! Ibland blir jag så less på att alltid måsta hålla på och "gnälla" om saker som alla andra lägenheter redan har fått ordnat, men det är som den jag pratade med igår sa: "De som bor länge får ingenting fixat men de som flyttar in får allt nytt, tyvärr är det ju så det blir att de som varit längst blir bortglömda..." Nåjå, ska inte måla fan på väggen förrän jag har pratat med honom IGEN!

Aja, dags att leta fram allt jag behöver till jobbet och få ner receptet på marinaden.

"When you are in Love you can't fall asleep
because reality is better than your dreams."
-Dr Seuss-

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0