Purple & Diamond Shine!


Jag var ut och käkade lunch med J idag. Under lunchen föddes en liten idé i min hjärna, jag ville färga håret! Jag har inte gjort något åt mitt hår sen förra sommaren när det gäller färger, då fick jag en brunvariant och slingor som jag trivdes riktigt bra i. Tyvärr är jag inte speciellt bra på att göra slingor och jag har inget behov av att betala 1500kr för att få färga/slinga och klippa mig. Som den snåljåpen jag är gick jag till Åhléns och inhandlade en färg. När jag promenerade dit var jag inställd på att jag skulle färga det riktigt rött, när jag kom fram som kunde jag inte motstå denna. Jag har ingen aning om hur det kommer bli, men det blir nog bra ändå.. jag är inte speciellt kräsen :P I skrivandets stund så sitter jag med färgen i håret och väntar på att det ska bli klart, sorgligt nog är det bra länge kvar = 30 min. Handlade även ett läppstift vid namn:  Grystal Gloss Stick - Mango Fizz 81 från IsaDora. Det är diskret (me like) och passade mig. Handlade även ögonskugga (diskret även denna) som jag får se om jag använder någongång, hur svårt kan det vara? Kan ingenting om smink men J undervisade mig snabbt i hur man gör :) Vem vet, kanske mina Nära & Kära får se en flashy Anna i framtiden.


Idag har jag gjort en liten backup på mina filmer, bilder och självklart på min musik som jag har på datorn. Imorgon ska Kristoffer plocka ut mitt moderkort och RAM-minnet, sen ska han sätta in nya saker. Det var en himla massa saker som kom med posten, skruvar, rengörningsgrejje,r kylpasta.. you name it. Jag hoppas att min dator när detta är klart kommer bli "frisk" och att den kommer leva i många år.

Fick en elräkning igår, den var ENORM. 900kr (1100 förra månaden) för en månad, vi brukade ha 1100-1200kr för 2 månader innan. Jag vet inte riktigt vad som händer och sker iom att våra vanor inte direkt har ändrats. Vi har igång tre lampor hela tiden (alla lågenergi), min dator har tråkigt nog stått igång dygnet runt den senaste tiden (har dock svårt att tro att den kan dra såååå mycket el att det fördubblats nästan). Vi betalar för varmvatten och hushålls-el i lägenheten. Vi har ytterst sällan igång saker så som TV / Radio och tvättmaskinen går inte mer ofta än tidigare.. brukar köra diskmaskinen MAX 1g / dagen oftast inte. Är det andra som har upptäckt att deras elräkning skjutit i höjden? Jag funderar seriöst på att byta el-leverantör iom att vi har Hemab (tror inte att de är såå billiga). K pratade även om att leverantörerna kunde ta ut 5% för mycket för elen utan att det skulle göra någon skillnad... 5% låter väldigt mycket.. Kan inte förstå hur det kan vara OK att det blir en felmarginal på +5% för det aktuella priset.. inte så att elen är billig nu för tiden.

"The past cannot be changed,
the future is still in your power."
- Hugh White -

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0