~Utmaning~


Läste hos Vickanen (se länk bland mina länkar) om en utmaning som valfri fick hoppa in i för några dagar sedan.. eftersom jag är så seg så gör jag det först nu :) Bättre sent än aldrig som de brukar säga :o

Regler:
Det här är svårare än du tror!
Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom.
Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord!
Om personen som utmanade dig har ett namn som börjar med samma ord som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar! Lycka till!

1. Vad heter du? Anna
2. Ett ord på fyra bokstäver: Anti
3. Flicknamn: Aislinn
4. Pojknamn: Alexander
5. Yrke: Administratör
6. Färg: Azur
7. Klädesplagg: ~ I give up ~
8. Mat: Auberginegratäng aka. Melanzane al forno
9. Sak i badrummet: After shave
10. Plats/stad: Alexandria
11. En orsak att vara sen: Andnöd
12. Något man skriker: Aaaaiaiaiaiaiaaaa
13. Film: A man apart
14. Något man dricker: Apelsinjuice
15. Band: Alphaville
16. Djur: Anka
17. Gatunamn: Allmogevägen
18. Bil: Aston Martin - för att den är så snygg (svårt att missa den på bilden).
19. Sång: Another day in paradise - Phil Collins

Jag utmanar: Carro, Linda, Pelle och två valfria iom att många som läser inte bloggar.

Edit: Efter påtryck från våran egen modeexpert Pelle så ska det självklart stå Aftonklänning på kläder!!

Melanzane al forno - Aubergine i ugn
  • Aubergine 5-6st
  • Olivolja

Sås:
  • 2 burkar Krossade tomater
  • Vitlök (efter smak)
  • 3 st Lökar (gula)
  • 4-5 Morötter
  • 2 st Buljongtärning
Stek löken och morötterna i lite olivolja. Tillsätt sedan vitlöken och stek lite till. Blanda sedan i tomaterna och buljongtärningarna. Låt detta koka i cirka 5-10 minuter. Tillsätt peppar och smaka av om det behövs mer salt.
  • Parmesanost
  • Vanlig ost
Skär auberginen i 1-2cm tjocka skivor och pensla en plåt med olivolja. Sätt dem i ugnen och låt dem vara där i cirka 15-20min / 200grader. Det syns när de är färdiga - de har fått färg men är självklart inte brända ;)

Ta en form, sätt tomatsås i botten och strö på parmesanost och sedan auberginskivorna, varva detta till toppen där du sätter vanlig ost. Gratinera sedan detta i ugnen i 200grader.

Detta brukar jag personligen äta bara som det är, men min italienska vän brukar äta det tillsammans med en köttbit.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0