Anna skickar blommor



Eftersom det är Mors dag nu på Söndag så skickade jag blommor till min mor som kommer anlända idag. Jag satsade på någonting ganska enkelt med en kruka, så hon kan ta med den till stugan där jag tror att hon kommer spendera helgen. Ett litet kort skickades också med, jag vet aldrig vad jag ska skriva på de korten så det blev bara: "Tack för att du finns. Kram / Anna". Detta innebär att jag idag kommer få undvika telefonen när hon ringer för att skälla på mig :) Om ni undrar varför hon kommer göra det så är svaret: Hon vill inte att jag ska lägga ut en massa pengar på henne som jag kan använda till andra "nyttigare" saker.

Igår ringde min far och frågade vad jag ska göra till veckan, närmare bestämt på Tisdag! Det visar sig att han och hans kollega kommer åka söderut och de behöver ett ställe att sova på innan de fortsätter vidare. De dyker upp här på Tisdag runt 19 och åker igen på Onsdag för att sedan komma tillbaka på Lördag! På ett sätt passar det ju utmärkt eftersom jag tänkte bjuda L på Grekisk pytt-i-panna (se recept under matlagning) och detta räcker alltid till en herrans massa personer.

På måndag blir det storstädning i lägenheten, inte för att min far bryr sig om hur det ser ut. Men när han har med sig en kollega till honom ( eller vad det nu är) så kan det vara bra att visa sig från sin bästa sida ;) Iof är storstädning att ta i, jag behöver bara renbädda i gästrummet och dammsuga/skura som vanligt.. vi har inte haft riktigt kaos på flera månader *kors i taket*.. Fast för mig betyder riktigt kaos att det är småplock lite överallt så som reklampapper/tidningar på köksbordet, kläder som inte kommit sig till tvättkorgen, tvätt som hänger på torkstället.. ni förstår nog vad jag menar.

Anyway, idag är det marknad och jag funderar på om jag ska gå och kika idag eller imorgon. Varför inte båda dagarna kanske ni undrar men jag hinner inte med det. Jag ska jobba natt idag och imorgon och vill ha lite tid att slappna av och för mig är inte att slappna av att springa runt med 2000 andra personer som låter illa och trängs.

Ha en bra dag alla och jag hoppas att ni har lika vackert väder som vi har i Härnösand.

"A friend hears the song in my heart
and sings it to me when my memory fails."
-Anonymous-

Kommentarer
Postat av: Carro

Just ja... Mors dag, skulle inte förvåna mig om jag glömmer bort det. Har aldrig koll på sådana dagar!



Här är det också fint väder, man vill bara ligga ute och slappa när man i själva verket borde sitta inne och plugga. :P



Kramar till dig!!

2009-05-29 @ 14:43:45
Postat av: Anna

Vi skall gå båda dagarna, hör av dig när du skall dit så kanske vi kan mötas upp någonstans:)


Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0