"Det värsta man kan göra mot en människa är inte att ta ifrån henne livet, utan det hon lever för."


C
itatet hittade jag i den senaste boken jag läste och det fastnade i mitt huvud. Varför fastnade just det av alla de saker som stod i boken? Det måste nog bero på att jag helt och hållet håller med. Om man har förlorat det man lever för, varför ska man då leva? Om man själv dör så blir det ju helt annorlunda, det märker man inte av själv.. men att ha tappat personen / personerna som är ens liv.. det är en helt annan sak. Detta ser man ofta speciellt när det kommer till äldre människor. Jag har sett många tyna bort och dö tätt efter sin make/maka har dött... det är som att de ger upp allt och bestämmer sig för att dö.

Idag har jag inte gjort allt för mycket måste jag erkänna. Jag har duschat, skurat av i kök/hall och vardagsrum också har jag läst, läst och åter läst. Nu är Smärtans hus slut och jag ska påbörja den 5e boken. Jag har sagt det tidgare och jag säger det igen, ni måste läsa Jo Nesbø's böcker! Han har startat samma feber som jag fick när jag läste Mark Billinghams böcker och sedan Åsa Larssons. En sak jag borde lära mig dock är att inte läsa så förbaskat fort, jag borde ta mig tid att njuta av böckerna så att de räcker länge. Men om jag hittar en bok jag fastnar i så kan jag inte sluta läsa, det blir som ett gift i blodet.

Jag har snart slut på böcker att läsa igen så nu behöver jag eran hjälp, tipsa mig om författare - föredrar som de flesta vet deckare.

En annan sak som har åkt runt i mitt huvud är, varför bloggar ni?

  • Jag vill bli känd och ev tjäna pengar på det
  • Jag har inget bättre för mig
  • Jag skriver för att bli av med tankar och känslor
  • Jag gör det för att mina vänner / familj som inte bor nära mig kan följa med mitt liv
  • Ingen aning, alla bloggar så då tänkte jag: Why not let's do it
  • Annan orsak?
För mig är  det en mix av nummer 3 och 4. Jag skriver när jag känner att jag behöver bli av med något från mina axlar och för att mina älskade vänner som jag inte alltid hinner prata med ska få följa med mig i mitt liv.. även om vi inte bor i samma stad. Bloggen för mig har varit väldigt avslappnande, jag känner aldrig något krav att jag måste skriva och ibland kan man få roliga tips av folk när det gäller både film, musik o.s.v.

"As we grow older together,
As we continue to change with age,
 There is one thing that will never change. . .
 I  will always keep falling in love with you."

Karen Clodfelder

Kommentarer
Postat av: Carro

Inte för att jag direkt "bloggar" men jag skriver ju dagbok och för mig gäller samma sak. Dels gör jag det för att bli av med sådant jag tänker på och dels vill jag att nära vänner ska få läsa om vad som försigår i mitt liv. :) Eftersom jag är usel på att ringa så måste jag meddela folket på annat sätt. ;)



Kramar

2009-05-06 @ 16:17:47
Postat av: Anna

Carro: Mmm, du är lika usel på att ringa som din bror!

2009-05-06 @ 16:42:17
URL: http://myzsol.blogg.se/
Postat av: Linda

Skönt höra att det var positivt för er båda!! <3 kram

2009-05-07 @ 15:46:13
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Linda

Va gött! Njut för mig oxå då ;) kram <3

2009-05-10 @ 17:22:19
URL: http://storstrumpa.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0