Framtida planer för Vardagsrummet

Under sommaren kommer det bli lite ändringar i lägenheten, jag längtar redan som en toka :) TV-bänken som vi har kommer bytas ut och databorden (som det låter nu). Jag har suttit och tittat på IKEA och har bestämt mig när det gäller TV-bänken.



Bänken kommer bli 75cm hög. Ett tag funderade jag på att köpa dörrar till men har bestämt mig att göra som syster istället, det blir helt enkelt förvaringslådor till den.



Dessa kommer få bo i TV-bänken och det innebär att jag äntligen kan ta fram alla mina cd-skivor som jag har packat undan i kartonger lite överallt :) Dessa kostar dock 59 och 49kr/styck så jag kommer köpa några då och då, annars blir jag ruinerad ^^ När det kommer till databordet kommer jag sikta in mig på det jag länkade tidigare idag och till det kommer jag inhandla en Hurts. Jag kommer mest troligt låta den stå bredvid bordet i hörnet så att jag kan ha en liten lampa stående där.




Det är så härligt att planera och dona, detta är saker som jag har längtat efter i flera år och nu kan det bli en verklighet av det. Den som väntar på något gott...... När TV-bänken väl är på plats så kommer mina snygga tavlor som jag fick för 6år sedan äntligen få komma fram i lägenheten så att de syns, som det är nu så är de bakom min rygg i "datahörnan" och de är alldeles för vackra... jag får säga som Patrik sa i Dirty Dancing: No1 puts baby in a corner".

Måste verkligen prata med svärmor och svärfar vid tillfälle om släp så att vi kan rensa upp lite i lägenheten, kasta alla gamla mattor, den gamla sänggaveln och en herrans massa annat som vi bara har här men inte har använt på 9år.

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser ju ut att kunna bli jättefint! Förstår att lådorna var dyra, dom var supersnygga :) Det är alltid extra kul att göra om i hemmet. Filmkväll som invigning när det är klart?

Postat av: Carro

Har också planer på att göra om lite nu till sommaren... Men i mitt fall handlar det om att fixa balkongen som inte ser så inbjudande ut just nu. Heh. =P

2009-05-30 @ 10:31:37

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0