Kyckling med Currysås

  • En grillad kyckling
  • Lök (gul) - 1 stor
  • Paprika - Gul el. röd
  • 1 Hönsbuljong tärning
  • 2dl vatten
  • 2dl grädde
  • 1tsk curry (jag använde mer än det)
  • 3msk vetemjöl
  • Salt & Peppar - efter smak
  1. Fräs lök och paprika tillsammans en stund (inte så att de blir mjuka).
  2. Tillsätt curry och mjöl och rör om lite.
  3. Vatten/Grädde/Buljong ner, låt puttra på ett tag. Smaka av med salt o peppar.
  4. Ner med kycklingen som nu bör vara strimlad ;).
  5. Låt den puttra några minuter (så att kycklingen blir varm).
  6. Servera med ris - enkelt och gott.
Kan tillägga att jag använde 3dl vatten och 3dl grädde + extra hönsbuljong o curry (självklart) iom att vi skulle använda det till ris och inte ner i en paj. Det blev riktigt bra, man behöver dock inte sätta i extra mycket mjöl (om man nu inte vill ha såsen extra "tjock").


Ytterligare en av mina favoriter, ibland varierar jag och kör med kycklingfilé istället som jag bara skär i bitar.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0