Musik jag älskar

"But I'll wait for the day you will see
You can't say no to me"

Jag hittade den översta låten på en blogg, jag såg inget namn på gruppen och när sången började så var det som att Elliott Smith var där. Eftersom jag vet att han är död och omöjligt kan ha gjort låten och om man lyssnar lite mer inser att det inte är han men någon som har ett liknande sound som honom... så får man helt enkelt googla och se vad man finner och sen använda sig av youtube samtidigt :) Behöver jag säga att jag nu har alla skivor av denna underbara grupp (som jag har fått tag på) vid namn Tiger Lou!

Lyssna på dem, vem vet.. du kanske gillar dem lika mycket som jag?



"But everything that you took from me
Was mine to give
"



Elliott Smith
Jag har älskat Elliott Smith's musik sen första gången jag lyssnade på honom och jag sörjer att det aldrig kommer komma mer musik från honom. Har ni lyssnat på honom innan? Om inte, ge honom en chans. Angeles var den första låten jag hörde med honom, om jag minns rätt så var det i "Good will hunting", i den finner ni även fler låtar av Herr Elliott. Jag älskar filmen och jag älskar musiken i den :) Låt nummer två "Walz 2" är dock en av mina favoriter med honom.



"I could make you satisfied in everything you do"




"I'm never gonna know you now but I'm gonna love you anyhow"

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0