M-å-n-d-a-g

Då var helgen slut, jag tycker att man borde ha tre dagars helger för tiden går så snabbt att man inte hinner med ändå.

Jag hittde inte till sängen förrän runt 4, får nog skylla på min lilla tupplur som jag tog igår mellan 17-19. Satt och tjoade och donade mitt i allt så tittar jag på klockan och inser att K nästan ska kliva upp och gå till jobbet. Antar man kan säga att tiden flyger fram i gott sällskap :)

Idag har jag hunnit diska lite och lagat lunch. Fröken L ligger i fönstret (på utsidan) och tittar ner på alla Härnösandsbor. Måste dock erkänna att hon har blivit ganska lydig, när jag ropar till henne att hon ska komma in så sätter hon sig iaf på insidan. L är även ett matvrak, varje gång jag är ute och strövar i lägenheten så springer hon till köket och jamar, sen sitter hon vid sin lilla svarta skål med fiskbenet på och purrar. Tur att M aktiverar henne då och då när han jagar henne genom lägenheten, L har iof börjat dra sina egna små race också.. hon hoppar fram genom lägenheten som en kanin.

Nog med svammel, ska gå och blanda till lite saft och sen bara avnjuta tystnaden som är i lägenheten när K jobbar.

"Of all the gin joints in all the towns in all the world, she walks into mine."

Casablanca 1942


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0