Tusen tankar och lite till...

Summan av Valborg, det blev helt ok :) Inte som det var tänkt från början, hade pratat med två vänner om att umgås då och käka middag, men det blev inte alls av. Men det har varit lugnt och skönt. Ev har jag varit igång lite länge men det är smällar man får ta :)

Jag funderar som ofta ang. vänskap... Hur tycker ni att det ska vara i en vänskap och vad ska man göra?
(Alla dessa fyra alternativ finns i min vänskapskrets).

* Båda hör av sig till varandra och kommer upp med förslag till saker = it takes two to tango.

* Bara den ena ska höra av sig och bjuda in till saker.

* Ingen behöver göra det, är man vänner ska man inte behöva bli inbjuden.

* Who cares, mina vänner får bjuda med mig på saker om de ska hitta på något men jag kommer inte göra det samma utan jag gör det jag vill utan att ens tänka tanken att de skulle vilja komma med... att de sen har bett mig komma någon gång, det skiter jag i.

Jag har alltid tyckt att det krävs två till att dansa, för att en vänskap ska frodas och överleva krävs det två parter som arbetar för det... men varför är det då så att det ofta om inte alltid blir jag som gör det? Är jag för snäll kanske? Vissa vänner har man ju en liten "annorlunda" vänskap till där man inte behöver höra av sig ofta men man vet att den andra finns där om man behöver prata... Men de som man umgås lite mer frekvent med, borde inte det då vara annorlunda? Jag är ärligt talat spyless på att vara den som kommer med inbjudningar eller ideér om att saker ska ske.. Därför har jag bestämt mig att nu ska jag inte hålla på att fråga hela tiden, jag tänker inte vara artig och fråga om folk vill hänga med på saker om det nu inte är en person som gör det samma till mig. Dags att slösa energi på annat istället.

Huga vad jag saknar er mina vänner som inte bor i denna staden dagar som dessa, jag vill bara krama om er. Tänk vad vänskap var lätt när alla bodde i samma stad och man sågs regelbundet. Tur att Mr L bor nära, annars vete rackarns vad jag skulle göra. Det känns som att jag saknar någon i min närhet (i Härnösand) som jag kan dela med mig av alla tankar jag har.. som det är nu så håller jag dem för mig själv eller tar det med någon som inte bor här..

Så!!! Carro, Linda och Sandra kom hit och hälsa på.. helst alla på en och samma gång.. ta med er Ubbe när ni ändå är i farten!

"Side by side or miles apart,
good friends are always
close to the heart."

- Author Unknown -

Kommentarer
Postat av: Carro

Jag förstår dig helt. För mig ska vänskap vara villkorslöst och man ska känna att man kan prata med personerna om saker. Jag måste kunna prata om saker för jag blir galen om jag inte får göra det. Saknar dig och Kristoffer förbannat mycket, det gör jag. För är det några jag har ruskigt roligt hos så är det er! En sak är säker, i sommar kommer jag komma upp och då vill jag stanna ett bra tag. Känns som om man har mycket man vill ta igen nu!! Många kramar till dig!!

2009-05-01 @ 13:38:36
Postat av: Anna

Vi saknar dig också ska du veta!

2009-05-01 @ 14:06:48
URL: http://myzsol.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag håller med dig helt och hållet. Jag har samma problem som dig. Så jag förstår hur du känner. Jag saknar dig massor, hade vela att vi hade inte bodde så långt ifrån varandra. Kram på du!

2009-05-01 @ 16:03:18
URL: http://sosterlund.blogg.se/
Postat av: Anna

Sandra: Jo, jag vill också att vi ska bo närmare varandra. Jag får helt enkelt börja leta mig norrut eller så får ni komma söderut!!!! Krama

2009-05-01 @ 16:27:58
URL: http://myzsol.blogg.se/
Postat av: Sandra

Blir nog inte så långt söder ut om vi flyttar, det blir nog högst till luleå, tyvärr. Kram

2009-05-01 @ 21:09:21
URL: http://sosterlund.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken tur att jag kommer tillbaka till Kalix i framtiden och då för att stanna ;)

2009-05-01 @ 21:14:47
URL: http://myzsol.blogg.se/
Postat av: Sandra

Härligt! Det ser jag fram emot ;)

2009-05-02 @ 00:25:28
URL: http://sosterlund.blogg.se/
Postat av: Linda

Åååh vad jag varit sugen flera ggr att komma upp, men jag e ju så allergisk mot den rackarns katten ni har nu :( tyvärr :'(

2009-05-02 @ 22:58:30
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Anna

Kissen får inte vara i gästrummet så det ska vara fritt från kissehår :)

2009-05-03 @ 01:07:23
URL: http://myzsol.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0