Utseendet visar bara utsidan, titta på insidan och du kan bli förvånad.


Jag har följt Susan Boyles framgångs saga sen jag såg filmen på youtube där hon sjöng brallorna av juryn. När hon kom in på scenen och pratade med juryn som alla såg tveksamma ut, även publiken. Detta på grund av hennes utseenede som inte är typiskt för kändisvärlden och hennes sätt. Jag personligen tyckte att hon var underhållande och charmig. Jag satt och hurrade inom mig när jag såg hur hon totallt vände om steken och hur hon vann både juryn och publiken över till sin sida. Är det inte underbart? Jag fullkomligt älskar när "vanliga" människor får visa vad de kan och det kommer till en punkt då inte ens utseendet kan stoppa dem. En annan sak som gjorde mig lite varm var att den kvinnliga damen i juryn sa att de inte skulle fösöka ändra om hennes utseende, de skulle helt enkelt låta henne vara som hon är. Det var riktigt skönt att läsa.

Samtidigt tänker jag tillbaka på Fame Factory när herr Bert satt och nekade folk åt höger och vänster även fast de var duktiga på att sjunga, allt p.g.a. att de var för tjocka, eller för fula eller... Spelar det egentligen någon roll hur personen som sjunger ser ut? Är det rösten eller utseendet man tar till sig och lyssnar på? Jag personligen couldn't care less om det var ett troll som sjöng eller en "vacker" människa. Det är nästan hemskt hur utseendefixerat samhället är idag och jag tror inte att det kommer ändras. Det är snarare så att det blir värre med åren.

I en värld som denna så blir jag nästan tvärtom när det gäller allt. Jag bryr mig så otroligt lite om kläder, smink, skor, väskor, smycken o.s.v. Så länge mina kläder är hela och jag trivs i dem så är det nog för mig. Att följa trender har aldrig fallt mig i smaken, inte ens när jag var yngre. Jag skulle aldrig drömma om att gå och handla en väska för 1500kr eller ett par skor för 1500 bara för att det är inne, eller för att det har ett speciellt märke. Jag kan erkänna att det dyraste par skor jag någonsin har inhandlat kostade 799kr och det var ett par "skejtarskor" som var ett av de få som passade mina lite bredare och korta fötter. Vanligtvis brukar skorna gå på 299-399kr och det räcker bra för mig. Den handväskan jag har nu var den dyraste jag någonsin har handlat och den gick på 399kr. Väskan blev ett litet impulsköp för att jag inte hittade en väska som var riktigt "jag" men jag var i desperat behov av en ny eftersom min gamla som jag inhandlade för 39kr för 2år sedan hade gått till den andra sidan.

Min fråga är: Hur mycket pengar lägger du ner på skor, smink, kläder, smycken o.s.v.?  Är du beredd att leva en mycket "mager" månad för att du vill ha just den där populära prylen som är svindyr?


"Always laugh when you can.
It's cheap medicine."
-Lord Byron-


Kommentarer
Postat av: Miika

Håller med dig, jag köper skejtskor och löparskor som dock kostar lite mer men jag har nog alltid haft skatepjuckor på fötterna och löparskor kan man inte snåla med.

2009-05-25 @ 16:48:30
Postat av: Hallonmamma

sv. Tack för kommentaren. Hon är verkligen söt.



Jag har aldrig hört henne sjunga förens nu. Gick in på youtube och kollade. Vilken jävla röst alltså! Helt otroligt!

2009-05-25 @ 17:16:55
URL: http://hallonmamma.blogg.se/
Postat av: Carro

Herre Gud, jag är definitivt inte den som köper dyra kläder, skor, smink osv. För jag är som dig gällande det, jag har på mig det som är bekvämt och det JAG tycker är snyggt (skiter i modet för jag tycker det är så fult ändå så), köper bara skor när jag verkligen måste och nu för tiden sminkar jag mig nästan aldrig förutom någon gång ibland när man ska ut eller om man kommer sig för att ta på sig lite mascara. Men det är allt.

2009-05-25 @ 19:23:07

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0