You stole the sun from my heart..

Hittade på goggle

V
ar tusan tog solen vägen? När jag tittar ut så är allt jag ser en himmel som är mer vit än grå men that's it! Jag vill titta ut och se den klara fina färg som påminner mig om farfars ögon, var försvann den?

I natt drömde jag om min farfar. Jag hade lagt ner en peng i ett kuvert som farmor skulle använda att köpa något till honom med, jag antar att tanken var blommor att lägga i minneslunden. Jag var inne i ett hus och jag hörde från rummet bredvid att farmor pratade med farfar: "Anna hade lämnat en slant till en present till dig, vi får väl köpa den sen" också pratade hon om att farfar inte andades något mer, men det gick bra så länge han inte åt en specifik sak som jag inte kan komma ihåg just nu. Det tråkiga är att farfar var så långt bort men ändå så nära i drömmen, jag kunde se han på avstånd men aldrig nära. Dagar som denna så saknar jag honom så fruktansvärt mycket.

Jag skulle egentligen plocka ihop lite i köket idag och kankse ta mig en tur i sovrummet. Desvärre har jag ingen energi att göra det idag, jag vill bara sitta och "vara" om ni förstår hur jag menar. Imorgon kan jag ta hand om det eller dagen efter, det är inte direkt så att der ser ut som ett krigsfält här.

Till helgen jobbar jag igen, detta innebär att K får äran att städa på fredag :) Det ska bli skönt att komma hem till en städad lägenhet på Söndag när jag slutar. Får hoppas att han är vill städa bara, det är ju inte säkert :) Men men, jag kommer iaf ha roligt under helgen, det är R som jobbar med mig och hon är fruktansvärt rolig. Jag längtar verkligen till sommaren då jag jobbar på en fast schemarad där.

"Frankly, my dear, I don't give a damn!"
-Gone With The Wind-

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack :) Jo då, vi har det bara bra. Solen skiner och himlen är blå, så det finns inte så mycket att klaga på. Ler. Hur är det själv? Kram

2009-05-19 @ 13:40:14
Postat av: Sandra

Förstår att du saknar honom. Saknar både farmor och farfar. Känns ibland så overkligt att de skulle vara döda. Men de lever ju kvar i minnet.

2009-05-19 @ 13:44:33

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0