Random thursday



Jag är trött, större delen av dagen har gått åt till att fundera när jag kan sova. Jag borde egentligen tag i tvätten så att man får undan lite nu när vi har en tvättmaskin. Jag borde ta en tur i köket och rengöra alla skåp, så många måsten men ingen energi. Men som det ser ut nu skjuter jag upp det till imorgon eftersom jag lyckades skära upp mitt finger på ett av rivgärnen till matberedaren (när jag skulle packa ner dem i en påse). Det var längesen jag blödde så mycket som jag gjorde efter det. På tal om matberedare har vi en ny som är på väg till oss med en kanna till så man kan göra smoothies :) Det första jag ska göra när maskinen väl är här är att göra smoothies och en riktigt coleslaw.. det finns risk för att jag även bakar en morotskaka så att jag får prova receptet jag fick av C.

Morotskaka:

2 ägg
50 gr smör
2 dl socker
2 dl vetemjöl
3 dl finrivna morötter
1 tsk kanel
1 tsk bakpulver
1 tsk bikarbonat
1 tsk vaniljsocker

Ost krämen:
75 gr smör
3 dl florsocker
100 gr philadelphiaost
1,5 tsk vaniljsocker
1 msk pressad limesaft

1. Blanda mjöl, kanel, bakpulver, bikarbonat och vaniljsocker.
2. Vispa ihop smör och socker till en luftig smet. Blanda sedan i äggen och de torra varorna, när detta är väl blandat rör du ned de rivna morötterna.
3. Smörj och bröa ett bakplåtspapper i en ugnsplåt. Häll i smeten och grädda i 175 grader, 25-30 minuter. Kontrollera med en provsticka om kakan är färdig.
4. Stjälp upp kakan på ett bakplåtspapper och låt den svalna. Ostkräm Vispa alla ingredienser till en ”fluffig” smet. Bred sedan ut ostkrämen på den väl avsvalnade kakan.
5. Låt den färdiga kakan stå i kylen en halvtimme innan du skär upp den, ät och njut.

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Morotskaka är bland det bästa som finns :P



Trevlig helg nu tjejen! =)

Kram Carro

2009-10-01 @ 20:56:30
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Carro

Blev jag sugen på att baka en morotskaka till helgen bara för det. Lät jävligt gott. ;)

2009-10-01 @ 22:33:30

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0