RIP Patrik Swayze

Unchained Melody - Ghost

 

Jag hade helt missat att Patrik Swayze dog igår, det känns lite konstigt att han är borta. Jag växte upp tittandes på Ghost och Dirty Dancing. Hela min gymnasie tid så nynnade jag på musiken från Dirty Dancing och när jag gick på Mellanstadiet var min högsta önskan att få klippa mig som Demi Moore i Ghost. Jag fullkomligt älskar dessa två filmer och det var via Ghost jag lärde mig  Engelska i början av 90talet. Min syster köpte den filmen när hon var i England och den hade ingen svensk text. Jag tittade nästan sönder den filmen. När det kommer till Dirty Dancing så dansade jag runt som "Baby" och gick omkring och sa: "Nobody puts baby in a corner". Även fast Patrik inte direk var stor nu för tiden så kommer han alltid vara stor för mig, jag var hemligt förälskad i honom när jag var liten och just dessa två filmer kommer alltid ligga mig nära hjärtat och vara bland mina absoluta favoriter någonsin. Alla tårar som jag har fällt när jag har sett på Ghost är otroligt, den är så vacker och sorglig. Till helgen ska jag nog ta en liten minnestur och tittar på både Ghost och Dirty Dancing.

 

 

She's like the wind - Dirty Dancing

 

 

 

 

 

En annan sak jag växte upp med var Nord och Syd, var det bara jag som tittade på den? Jag smygtittade på den serien i "gillestugan" hemma hos mamma och pappa. Det är en serie jag också borde leta upp och titta på igen, undra om jag skulle tycka att den är lika bra idag som då!?

 


Kommentarer
Postat av: Daniel

ååh må dansande hunken vila ifrid!

2009-09-17 @ 19:24:44
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Anna

Känns verkligen skumt att han är borta. Trodde lite att han skulle klara sig. Tråkigt :(

2009-09-18 @ 00:32:27
Postat av: Anna

Jag trodde han skulle ha dött mkt tidigare med tanke på hur hans sjukdom var.. =S

2009-09-18 @ 08:50:50
URL: http://myzsol.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag kommer ihåg att du och jag brukade kolla på Ghost hemma hos er då vi var smä :)

2009-09-18 @ 10:08:23

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0