It's a long road



Ok, nu är Måndagen här som jag har längtat efter / fruktat / filosoferat om bra länge. Jag gjorde som jag bestämt mig innan, jag sov som en nasse till klockan 12, vaknade några få gånger innan men vägrade kliva upp. När jag väl kom mig upp så var det bara att gå in i köket och ordna min brunch, allt jag kan säga är att det kommer bli ena långa veckor, ack ack.  Nåjå, bara bita ihop och se glad ut, jag spydde iaf inte.

En dålig grej är att jag verkar vara på väg att bli förkyld IGEN, jag har inte tid att vara sjuk så /shoo. Jag hoppas att det kommer gå över, blir till att isolera mig så mycket som möjligt de kommande veckorna så att jag inte drar på mig någon skit mitt i allt.

Har försökt få tag på tanten på lönekontoret hur länge som helst, A-kassan vill ha in hur jag har arbetat som (igen) och tydligen har de bytt ut hon som hade hand om de på mitt jobb tidigare. Den nya är alltid "ute på lunch", "borta och återkommer.....".

En bra sak dock, jag får tillbaka skattepengar, hurra! Jag får tillbaka så pass mycket att jag skulle kunna ta mig en resa för de pengarna! De kommer åka ner i min lilla reskassa som sedan ska ta mig till ett roligt ställe när tiden är inne. K får som vanligt betala tillbaka, detta året 620kr eller något liknande. Det har jag inte fått göra sen den första gången i mitt liv som jag fick ett sådant kuvert, då fick jag betala (Läs Mamma) 300kr.

.. slut på svammel, nu ska jag dricka lite vatten och se glad ut!

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0