26/4 - 2010


"Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig.
Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat.
/Nalle Puh"

Då var det Måndag igen och jag har undvikit att uppdatera så att min kusin inte kan missa att jag faktiskt kom ihåg hennes födelsedag! Men, nu är det en ny vecka och nya tag.


U
nder helgen gick jag och K ut på en promenad som varade i 3 timmar! Vi tog med oss kameran och mitt nya 70-300mm objektiv. Det enda mål jag hade var att jag ville gå upp till J's grav. Tyvärr var det alldeles för mycket snö för att det skulle vara möjligt att komma fram till hans sten som knappt syntes p.g.a. all snö. Jag får helt enkelt vänta några veckor innan jag går dit igen. Dagar som denna när jag går till kyrkogåren så slår det mig om och om igen att han är död, om jag inte går dit så kan jag fantisera att han lever och är på ett annat ställe. Jösses J, jag tror inte du vet hur mycket jag saknar dig.


I
af under promenaden så hann vi ta en herrans massa kort, jag har varit duktig och laddat upp några på bilddagboken men den var hemsk och kraschade flera gånger när jag precis fått dit alla kort jag ville ladda upp +texten till dem. Detta resulterade i att jag gav upp och bara slängde upp några få, drog dit några till facebook också.

Idag kommer förhoppningsvis min utrustning få lite tillskott, K är i Stockholm och sa att han skulle svänga in till Japan Photo, där ska han titta på en kameraryggsäck, ett stativ, ett batteri och förhoppningsvis ett filter. Vem hade kunnat tro att jag skulle hitta tillbaka till fotandet, har inte tagit seriösa kort sen jag gick fotografiskbild under gymnasiet. Om någon skulle släppa in mig i ett mörkrum idag och lämna en filmrulle och be mig plocka ut och framkalla så skulle jag se ut som ett frågetecken.. MEN en gång i tiden kunde jag göra det i sömnen och få till riktigt fina kort!

Just nu sitter jag och skapar en profil på devianart, har planer på att lägga upp bilderna jag fotar där så man kan se dem lite bättre än på bilddagboken som gör bilderna så fruktansvärt små! Någon av er som har ett konto där?

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag är säker på att han vet hur mkt du saknar honom :) <3

2010-04-26 @ 18:48:24
URL: http://storstrumpa.blogg.se/
Postat av: Nilla

Jag har med märkt att bilderna blir usla på bdb tills jag skaffade bdbHD så man kan se dom i större motiv. bästa köpet jag gjort för 20kr på den sidan :p

2010-04-28 @ 11:53:33

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0