23/8 -2010


M
åndag, kära Måndag. Ny vecka, nya tag och förhoppningsvis bra väder. Idag lyser solen och hela mitt väsen vill ut till stranden och simma av sig lite rastlöshet. Jag har ju faktiskt inte hunnit prova min nya bikini och det är ju inte direkt så att jag kommer använda den under flera månader utan den kommer kasseras som så mycket annat från min garderob. Iof har jag gått omkring i överdelen en hel kväll när jag provade den och insåg att den var skön att ha på sig.

Tänk att sommaren snart är slut, detta har med råge varit min bästa sommar på bra många år och jag har verkligen inte mått så bra som jag gör nu heller. Jag får nog kliva tillbaka nästan 10år för att klå denna sommar, den som var bättre var första sommaren med K, då man var nykär och såg allt genom rosa glasögon. Men även om sommaren går vidare så ser jag med spänning fram mot hösten och vintern, undra hur jag kommer känna då. Jag hoppas att jag och J kommer kunna underhålla promenaderna som vi tar nu i stort sätt varje kväll, 1-1,5h är inte illa pinkat eftersom alla som känner mig vet att jag HATAR att promenera. Vi får passa på när det är varmt ute och inte halkig för när vintern kommer så kommer jag slå ihjäl mig om jag är ute och går!

Filmkväll hos B/F imorgon och sen blir nog resten av veckan relativt lugn och harmonisk. Jag måste ordna till lite inför E's ankoms på Fredag och sen planera inför jobbet på Lördag -> Söndag så att det är något som är lätt att göra till middag för K när jag inte är hemma och gör det. Mitt huvud har focuserat sig på fotöljen som jag vill ha, undra om den har kommit in eller inte! Egentligen tänkte jag vänta med att köpa den till Jul men varför vänta? Jag kommer ju ändå använda sparpengarna till den så det blir ju sak samma om jag väntar eller gör det nu för pengarna kommer ändå inte vara kvar på kontot när den är här. Den kommer passa utmärkt mellan mina fönster i vardagsrummet och jag kommer sitta där som en padda och gotta mig i livets bra saker.

*Ciao*

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0