26/8 - 2010



Idag lyxade jag till det med en ny golvlampa i vardagsrummet, den gamla gick ju först av på mitten och sen sprack hela porslinsgrejen i toppen också. Jag har dock inte riktigt bestämt mig om den ska få stå där den är nu så att man kan sitta och läsa i fotöljen som kommer imorgon, eller om jag ska flytta den bakom soffan i ett av hörnen. Nåjå, vi får se var den hamnar sen när fotöljen väl är på plats :)



Jag gillar verkligen dessa lampor, fick en vit av min mamma för en herrans massa år sedan, tyvärr var den redan då glapp i kontakten och sen lyckades E hjälpa den att ramla från fönstret ner på golvet, visst den funkar men man är aldrig garanterad att den kommer lysa utan man kan få hålla på med sladden bra länge innan den lyser. Kanske att den kommer träffa en människa som är bra på det där med EL så att den börjar fungera igen, ska försöka komma ihåg det tills pappa kommer och hälsar på.

Har varit duktig idag och gick ut på en promenad HELT SJÄLV, fy tusan va det var tråkigt trots att jag dödade min hörsel genom att ha mp3-spelaren på högsta volymen. Men nu är det gjort och jag kommer förmodligen komma mig ut på en till promenad innan det är dags för sängen. Utöver promenaden har jag pysslat med tvätt så nu är det BARA en korg kvar att tvätta och massor av tvätt att vika, disken är borta och K har dammsugit och jag svabbade av golvet.  Det känns skönt att lägenheten är förberedd inför helgen, det finns inget bättre än att ha städat när helgen kommer så man bara kan slappna av och ta det lugnt.

"To the world you may be one person,
but to one person you may be the world."

- Bill Wilson -

Kommentarer
Postat av: Carro

Var det den där lampan som stod inne på "inreda o sånt"? =)

2010-08-27 @ 10:38:45
Postat av: Anna

Nämen, hur kan du tro det ;)

2010-08-27 @ 11:15:06

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0