Rastlös


"-från google, sökord: höst"

Jösses vad jag har myror i benen idag, kanske att man skulle ge sig ut på en promenad eller vika tvätt. Tror inte att jag skulle kunna slappna av framför en film just nu, eller lite massage skulle inte sitta helt fel, känner mig stel i nacken.


"-bild lånad från goggle.se med sökordet: höst."

E
n kopp té skulle även sitta fint, som den ténarkoman jag är så har jag så många olika sorter i skåpet och jag har inte hunnit smaka alla ens, jag får ibland en liten témani då jag shoppar på mig några olika sorter på en och samma gång. Nu när hösten är på intågande så passar det alldeles utmärkt med té, en filt, en film och en mysig soffa och lite värmeljus tända. Jag gillar hösten eftersom det för mig är sammankopplat med mys och kel i mörket, synd bara att det inte är så skönt ute att man kan göra allt man tycker om på en och samma gång.

Nu sitter jag här med en kopp framför mig, värmen från mitt té sprider sig genom kroppen och jag kämpar en strid mot mig själv, att gå ut eller inte gå ut. Jag vet ju att när jag väl har varit och promenerat så känner jag mig nöjd och glad, men att komma dit är en helt annan femma, varför kan det inte bara vara riktigt roligt att gå?  Just nu har jag kommit så långt att jag till och med funderar på att köpa stavar att gå med, ryktet säger att man förbränner mycket mer med dem (och det kan behövas) men ack vad man ser muppig ut när man går med dem. Tur vi oftast är och promenerar när det är mörkt ute, jag är nog inte redo för att omvärlden ska få se mig pinna på som värsta tokan med ett par stavar, men sanna mina ord... innan vintern är här ska jag äga ett par! Kanske att mor och far vill köpa mig ett par stavar och ordentliga skor att promenera i innan vintern är här :)

Well, ska focusera på mitt té nu och sen blir det till att ta på sig lite varmare kläder, för banne mig.. det blir en promenad till idag. Det är bara att passa på när man får chansen att gå tillsammans med någon annan. Jag kan informera er om att jag gick ca. 16.000 steg igår och då var det inte inräknat alla turer jag tog på stan och sedan promenaden till min intervju.

Oj oj oj, nu är J på G hit så det är bäst att jag lägger på ett litet kol, på med varmare kläder, inhalera mitt té och springa på damernas. Får se om jag orkar skriva något mer idag, har försökt bli bättre på att uppdatera men jag är så glömsk att jag inte kommer ihåg att göra det 99% av gångerna.

See you later....


Kommentarer
Postat av: Carro

Äsch, det är ju lite av en trend att använda stavar nu. Och anledningen till att det påstås öka förbränningen är nog på grund av att man kan hålla ett högre tempo när man använder stavar samtidigt som man går. Tror jag iallafall. =)



Tack åter igen för vistelsen hos er, var riktigt kul att få träffa er båda! <3



Många kramar till er!!!

2010-08-27 @ 10:43:26

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0