25/8 - 2010


Jag och C har varit och shoppat idag på guldaffären som stänger i slutet av Aug, det fanns otroligt mycket och priserna är alldeles perfekta ;) Jag har fyndat armband, ringar, en klocka och en låda att ha smycken i. Istället för att ta kort ett och ett så kommer det lite bilder som visar "juvelerna", större delen av sakerna är Pilgrim som jag verkligen har fastnat för. Det enda som fattas på bilden är klockan som jag köpte till K, han har länge pratat om att han behvöver en klocka men han är alldeles för snål för att köpa en så då gjorde jag det. Hans klocka är riktigt snygg och priset var inget att klaga över, den skulle eg ha kostat nästan 700kr men sen med 75% på det så var det som en droppe i havet.

Klockan som syns på bilden köpte jag till min mor i present, sen när jag pratade med min far sa han att hon inte tål silver så jag får helt enkelt byta och ge henne den jag köpte till mig själv som bara är i guld (om hon nu vill ha den).



Armbandet till vänster köpte jag förra veckan, jag verkligen diggar färgerna i det och armbandet till höger hittade jag idag. De små ringarna man ser är riktigt söta (enligt mig) och passar på alla fingrar så man behöver inte hålla på att oroa sig för att de ska fastna o.s.v. om fingrarna sväller upp.



Jag har fastnat lite för svara smycken så arbandet och ringen hade mitt namn på sig :) Visst är asken söt? 110kr och sen 75% så den hade också mitt namn skrivet över hela. Detta är första gången som jag har en ask som är dedikerad till smycken, jag har aldrig haft mycket smycken men den senaste tiden har jag verkligen blivit intresserad av det och armband som man kan variera mellan är helt super.



Jag har idag varit på ett möte om att bli ledsagare, fick träffa brukaren och mamman på Socialförvaltningen. Mötet gick riktigt bra och jag tror att det kommer att gå galant, intresserna om brukaren har passar som hand i handske med mina intressen så jag betvivlar inte att vi kommer att ha en rolig tid tillsammans när vi träffas. Nu ska jag bara vänta på att få mitt schema över Sep så att jag kan boka in den första träffen, förhoppningsvis får jag schemat på Lördag så jag kan ringa hem till dem nästa vecka och sen kan vi börja. Jag har tidigare funderat över att bli en ledsagare men jag har inte riktigt fått tummen ur att kolla upp om det, tur man har en chef som tipsas alla på kommunen om mig så att de kontaktar mig om det så att bollen kommer i rullning.


Nu ska jag ta det lugnt och vila kroppen liten, ikväll blir det en promenad med J eftersom vi slappade igår efter filmen, iof spöregnade det ute så vi hade inte haft en speciellt torr promenad om vi hade gått ut på en. Idag regnar det också lite men det är inte så att man inte kan vara utomhus. Resten av veckan är relativt fullbokad, E hela helgen och jobb på det, men jag ska inte klaga, jag mår mycket bättre när jag har mycket saker att göra och kommer mig ut. Livet är allt bra fint just nu.


Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Oj vad mycket fint! Och 75% är ju ingenting! Då får man passa på att fynda :D

Kram

2010-08-25 @ 22:35:07
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0