When darkness falls..

Igår när jag satt och spelade med lite vänner och pratade och skrattade som mest så BAM försvann strömmen, det är sjukt hur tyst hela stan blir när strömmen går. Jag gick och väckte K och sa att han måste ställa sin mobil så han inte missar taxin till flyget och ca 6min senare kommer elen tillbaka. Jag drog igång datorn och loggade in för att prata vidare, hann precis få igång allt så rök den igen, jag väntade i 15 minuter eftersom jag hade tänkt gå ut och gå också men utan gatubelysning så var jag inte allt för sugen, ingen ström kom så jag gav upp och gick och la mig. Idag läste jag i tidningen att den var borta till runt 4.00 för att någon klantig människa hade grävt av en kabel. *suck*


K
lyckades iaf komma upp när han skulle och tog sig iväg med taxin så nu sitter han nere i Stockholm och arbetar. Jag själv jobbar natt idag, tack och lov kommer K hem så jag behöver inte försöka jaga en hundvakt. Mirre är trött och seg idag efter våran promenad som jag tog innan lunchen, slemtrådarna som var lokaliserade runt hans mun var inte att leka med. Lillgubben börjar verkligen bli gammal, jag får helt enkelt börja gå lite söligare och sen får vi stanna och "vila" så han orkar. Detta får mig att tänka tillbaka när han nyss hade kommit till oss, vi brukade fara och cykla varje kväll och han sprang som en tok med den lilla vita svansen fladdrandes i vinden som en fana, jag brukade kalla honom "den vita faran" för att han var så tokig där han sprang.

Nu är jag mätt i magen, åt kycklingspett med sallad till och en god vitlökssås *nom nom*, har varit duktig och plockat fram till middagen också så att jag får med mig något till jobbet. När man talar om "mat", jag har blivit tokig i kardemummaskorpor med aprikosmarmelad på, det är så fruktansvärt gott att ta en sådan, jag har börjat få en rutin på att ta en sådan på kvällen efter min promenad!

Kläder är en annan sak som jag måste skriva lite om, just nu har jag så fruktansvärt mycket efter att syster "kräktes" ut en massa kläder på mig, jag har så mycket jeans att jag skulle kunna försörja en hel familj med dem. Igår plockade jag fram ett par som i början av Aug satt åt lite väl mkt, nu glider de av och på som att de aldrig har gjort något annat. Det kändes lite roligt måste jag erkänna ;) Nu är det bara de andra 250st som ska provas och donas med. Det är även dags för en till utrensning av allt jag inte använder, har säkert 2-3 par byxor och lite tröjor som jag ska plocka undan, ska höra med V om hon ville ha dem eftersom hon pratat om att hon ville titta om jag rensade ut lite kläder. Det går fort att rensa ut men jag är bra seg på att gå och kasta bort det som inte alls ska sparas, just nu har jag två säckar i en garderob och jag tror det kommer bli bra mycket mer innan detta är färdigt.

Näe, nu ska jag plocka undan lite disk och sen ska jag ärligt talat ta mig en liten tupplur, känner mig lite seg i både kropp och huvud just nu. Imorgon blir det första träffen med brukaren som jag ska vara ledsagare åt, det kommer bli spännande och sen på Fredag har vi träff nummer två. Jag hoppas och tror att det kommer gå bra.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Carro

Vilka jävla nötter! Har de inga ritningar på vart kablar och sådant går!? XD



Kramar!! =)

2010-08-31 @ 13:13:04
Postat av: Anna

Verkar inte som det, tur jag var vaken för annars hade K missat taxin till flyget.

2010-08-31 @ 13:23:18
Postat av: Carro

Ja, verkligen! O.o

2010-08-31 @ 16:10:07

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0