22/12 - 2010

Nu tänkte jag ta mig lite tid att uppdatera här när jag äntligen fått lite tid med min laptop, K har suttit och jobbat med den och donat med lite annat under dagen.

Resan upp gick bra, vägen var helt OK överallt utom när vi var mellan Umeå och Skellefteå, men det är smällar man får ta. När vi kom till Töre stod pappa och väntade på oss där :) H fortsatte upp till Kiruna och vi drog till Kalix, väl där blev det middag (mos och julkorv, nom nom) och sen tog jag igen lite tid med föräldrarna! Min mor hade en himla massa kläder som var för stora för henne så jag fick en himla massa, bla en riktigt fin klänning som nog kommer få vara med på Julafton! Kvällen gick snabbt och innan den avslutades tog jag och min mor en raks promenad på ca 30 minuter med Mirage, gissa om jag var glad att min mamma hade ett par täckbyxor åt mig för kallt var det utomhus!

Idag vaknade jag före fan, tittade inte på klockan förrän den var 7 och då gick jag upp o käkade frukost med pappa, sen gick jag och Mirage ut på en promenad, jag trodde jag skulle bli en isbit det var fan -20 grader och nu är det ännu kallare! Senare kom mamma upp så vi donade lite och flyttade om i köket inför Julgranen, jag satt även upp tomtarna på kaklet vilket jag inte har gjort på minst 11år! Just innan 10 drog vi ner på stan för att handla, mamma hade bestämt sig för att köpa en ny vinterjacka till mig också skulle vi på Coop och handla lite mat, på Coop stötte jag på M som jag inte har sett på år ch dar, gissa om jag blev förvånad när jag såg henne stå där :) Efter att ha pratat lite med henne var det bara att ge sig ut till mamma för att vi skulle hinna köpa en jacka innan jag och syster skulle dra till Ikea. Vi hittade en jacka, eller rättelse vi hittade flera men efter många om och men blev det en brun (Japp, ni läste rätt) det stod mellan en brun och en vit.... Jag tänkte inte på att kolla på prislappen vilket jag alltid brukar göra så jag tyckte lite synd om mamma när jag såg vad den kostade när vi redan hade bestämt oss för den, men men... nu har jag en ny jacka och inte i vilken storlek som helst utan 38 *sug på den du* jag tyckte jag skulle köpa en större men hela affären sa NEJ!

Vid 10.40 drog jag och syster till Happis med två av hennes barn, jag hittade en julklapp till tre av ungarna så nu får de något roligt och inte bara något praktiskt. Jag fyndade även en matta till duschrummet som ligger vid rummet som vi bor i och ett doftljus som jag kan tända här inne! Jag har även hunnit besöka mormor och morfar idag och igår, de har världens gulligaste kisse,han måste ha bengal i sig och gosig som få, ska försöka komma ihåg att ta med mig kameran vid tillfälle och fota honom :)

Nåjå, har inte så mycket mer att skriva, eller så har jag inte så mycket ork just nu utan planerar att lägga mig och läsa och sen åka in i drömmarnas lilla värld :) Jag hoppas att ni alla har haft en bra tid och jag ska försöka uppdatera lite oftare nu när jag är här upp i Norr, jag ska även ladda mobilen så jag kan höra av mig till lite folk som står mig nära :)

Kommentarer
Postat av: Carro

Vad härligt du verkar ha det där uppe! Förstår om du har saknat att få fira jul där, måste kännas jättekul och skönt att få träffa alla nära och kära igen! ^^



Shit, storlek 38! Det var MINST sagt inte illa! Du är asduktig tycker jag! :) Kul att du fick en massa kläder från mamma din också, alltid skönt att slippa köpa själv, tycker jag iallafall. ;)



Hoppas ni får en härlig jul där uppe! Känn ingen press på att måsta skriva, det är helt förståeligt om du har det fullt upp där uppe. Passa på och NJUUUT! ^^ Massor med kramar till dig!

2010-12-23 @ 15:44:49

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0