6/12 - 2010


Utsikten från köksfönstret på jobbet är inte helt illa.

Jag har inte varit allt för flitig när det kommer till att uppdatera bloggen, det verkar som att jag har kommit in i en bloggtorka och som det ser ut just nu så verkar den inte släppa alls. Eftersom jag inte kommer mig för att uppdatera så ofta så får jag helt enkelt försöka sammanfatta de dagarna som jag inte har orkat med att uppdatera här.

I Fredags fick vi främmande av H och E, vi drack lite drinkar och spelade sällskapsspel så som Monopol (med Svenska städer, moí vann), Rapakalja men jag är så fruktansvärt dålig på att ljuga så jag behövde några minuter varje gång som jag skulle måsta läsa upp allas ljug! För att visa prov på min otroliga fantasi så var det enda jag kom på när man skulle ge ett ord som beskriver en grovlemmad och stor kvinna - Big Mama, K höll på att dö när han skulle läsa upp det och fick börja om varje gång, iof lyckades jag med några ljug som folk gissade på ;) Sist men inte minst så drog vi igång Pictionary, vi hade dock inte spelet här så vi fick sitta och hitta på saker som det andra laget skulle göra, detta spårade tillsut ut och saker som åkte upp på listan var "Filosofisk", "Vårdagjämning", "Frostbiten" så vi fick tillslut försöka ta lite lättare men vissa av dem blev för svåra (eller var vi alldeles för tröga?) inte ens "Hoppa Hage" fungerade ;) Jag och K vann dock överlägset *hihi* och lika bra var det för annars hade vi nog blivit ovänner. Kvällen slutade just efter 4.00 och jag kan säga att det kändes i kroppen min.

I Lördags var det jobb på tapeten, jag var trött och sliten i kroppen men det gick ändå bra att jobba. Tack och lov hade jag städningen av personallägenheten (inte ofta man blir glad för städningen") så då kunde jag hålla mig sysselsatt lite extra och sen gjorde jag värsta middagen som tog tid.

Igår gjorde jag inte så mycket, jag slutade jobbet just efter 16.00, drog hem och började fundera på vad jag skulle laga till middag (det blev kycklingpytt). Vid 17.30 fyndade jag Mark som jag satt och svamlade med hela kvällen utöver en stund när svärföräldrarna var förbi och lämnade saker till K's julklapp. Självklart hann jag med att visa dem mina glasögon som de blev riktigt imponerade över (eller så är de bättre på att ljuga än mig). Vid 2.00 lyckades jag hamna i sängen, detta var bara två timmar senare än planerat så man kan säga att jag sov som en död!

Idag ska jag iväg och jobba några timmar med I, vi ska på grötafton där det även ingår trekamper, det kan bli riktigt kul. Jag kommer ev börja jobba med henne några timmar de dagar jag inte jobbar nu fram till jag åker till Norrbotten, vi får se om kommunen säger Ja till det eller inte.

See you later..

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Man kan ju tycka det, har ignorerat dom i flera år nu men när man får reda på att det är lagkamrater till sambon som kommenterar blir man så jävla less..

2010-12-06 @ 11:25:49
URL: http://thisismikaela.blogg.se/
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Vilken härlig utsikt att laga mat till! :D

2010-12-11 @ 13:09:39
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0