8/12 - 2010

Kärleken Kostar

"Det kan både vara härligt men även sorgligt att hitta kärleken.

Enligt en brittisk undersökning kostar en nyfunnen kärlek

i genomsnitt två nära vänner.

Vänskapen förfaller när uppmärksamheten läggs på partnern"

/Tidningen Ångermanland

 

Hur sant är inte det där? Jag vet inte hur många gånger jag har varit med om det där, när folk är "singel" så är de där och hör av sig, kanske för att de behöver ens stöd?! När de sedan inte är singel så är man knappt vatten värd, det kan vara tänkvärt! Jag har alltid varit väldigt noga när jag går in i ett förhållande att inte "kasta" bort mina vänner och fortfarande lägga energi på dem för vänner kommer allltid vara vänner och man kan inte vänta sig att de ska sitta där och vänta på en som en trogen vovve. Tyvärr finns det allt för många som sagt som skiter i allt utom den nya partnern och som tror att vännerna kommer finnas där sen, men tyvärr mina kära vänner så är iaf min vänskap inte en sådan som bara är i nöd. Jag har inga problem när folk är nykär o.s.v. för då faller det sig naturligt att man är mer frånvarande men lite måtta får det ändå finnas, speciellt när man ser ett mönster!

Hur brukar ni vara när ni går in i ett förhållande och är i ett förhållande? Prioriterar ni fortfarande era vänner eller är ni typiska sådana som bara hör av sig när ni har det dåligt i förhållandet eller är singel?

Nu ska jag fortsätta att jobba lite, har kvar att jobba 2h20 min och sen ska jag se om jag lyckas få tag på K's julklapp eftersom affären hade hunnit stänga igår när jag fick tid att gå dit.


Kommentarer
Postat av: Sandra - fotoblogg

Godmorgon vännen! Vad har du för planer för dagen?

Puss & Kram

2010-12-09 @ 05:47:15
URL: http://thisissandra.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag är nog alltid dålig på att höra av mig, oavsett om jag är i ett förhållande eller inte. XD Om det är möjligt blir jag väl om något ännu sämre när jag är tillsammans med någon. Men det handlar nog väldigt mycket om hur väl jag trivs i förhållandet också. Har man turen att hitta någon som inte bara är någon man älskar utan som också är ens bästa vän så blir det nog väldigt lätt så att man inte är lika engagerad i vänskaper som man en gång var, tyvärr. Det är väl det som är den största nackdelen när man är i ett förhållande. =/



Kramar!!

2010-12-09 @ 09:45:06
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Jag prioriterar alltid mina vänner, även om de inte får lika mycket tid när man träffar någon som tar upp hela ens liv :) Vännerna är viktiga och något jag aldrig vill vara utan :)

kram

2010-12-11 @ 13:13:00
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0