Helgen i bilder




När jag kom hem från jobbet (gick som vanligt superbra) så var det dags för lite mexikanskt hemma. Dl och Anna kom förbi för att spendera lördagen med oss. Jag hade länge varit sugen på tacos (trots att det inte var sååå längesen vi åt det) så då blev det minsann det. Inspirerad av vitlökssåsen vi gjorde under Nyårsfirandet så gjorde jag en egen variant med lite annat smått och gott i, den blev kanon och försvann på några röda - note to self, gör mer nästa gång. Maten smakade riktigt mumsigt och en eloge till Dl som var duktig och hackade löken när hans flicka hackade resten och jag donade med köttfärsen. K satt och lekte med sin dator (är ni förvånade)?




Under själva skapandet av middagen kom vi på att vi ville göra någonting annat än att bara se på film, så vi bokade biljardbord inne på Prisma till klockan 20.00. Jag måste säga att det var riktigt fint där uppe och lugnt, större delen av tiden var det bara vi 5 men sen började det droppa in lite mer folk. Vi spelade biljard i 1,5h innan det blev för varmt och vi bestämde oss för att röra på påkarna hemmåt. Jag lyckades på något sätt vinna två matcher med hjälp av att min motståndare sköt ner mina bollar ivirigare än jag gjorde ibland och trots min förmåga att lyckas knuffa ner en vit boll. ;) Mitt bästa skott var när jag siktade på att få ner en som var på vänstra sidan av mitten och lyckades sätta en i högra hörnet :o




När vi spelade biljard så blev jag törstig och K fick köpa mig en cider eftersom jag hade lämnat mitt kort hemma (medvetet?). Nummer ett var helt ok men ingen favorit, nummer två var riktigt god! Det kändes lite annorlunda att stå och spela biljard med en cider eftersom sist jag spelade biljard var med eleverna på Friskolan som jag jobbade på under en termin.



När vi kom hem åkte Pokerlådan fram, så här såg det ut efter ett tag på min sida. Jag satsade friskt och lurade Frisk på lite pengar. Gossarna åkte ut fort så jag och A började satsa galna summor, en av oss hade mer tur än den andra. Min stora hög försvann tillslut efter att vi satsade 6000 åt gången! Nästa gång måste vi dock ha lite mindre spelmarker och vara duktigare på att höja blinden, som det är nu har vi alldeles för mycket så vi går ut och blir lite reckless större delen av tiden.



K och Dl satt och drack lite whiskey till pokern, A drack korona och jag höll mig till cola zero. Efter pokern tittade vi på en film - Turistas på, den var ganska vidrig på vissa ställen. Den handlade om turister i Brasilien som blev kidnappade och utnyttjade för sina organ av en galen doktor ute i djungeln. Han tog deras njurar, hjärtan o.s.v. för att ge tillbaka till det brasilianska folket och tjatade om hur lång tid det var i olika värdsdelar på att få ett nytt organ etc. Filmen var lite väl blodig i vissa parter även om själva storyn var ok och väckte lite tankar och funderingar.



Söndagen var otroligt lugnt hemma hos oss. E tittade på lite film, jag passade på att plocka och tvätta lite tillsammans med henne och sen städade hon sitt rum. Middagen blev på Big Boy för hon var så sugen på Hamburgare och ville absolut gå dit. Eftersom det inte var allt för varmt ute så passade jag på att titta på alla Robinsonavsnitt som jag missat så nu kan jag äntligen läsa tidningen på nätet utan att behöva se vem som vann!

Nästa helg hoppas jag på en favorit i repris. Det skulle vara kanon att gå ut och käka i en grupp och sedan svira in till biljardhallen och spendera kvällen där i gott sällskap! Priset är 75kr/h för ett bord så det är helt ok för mig och i trevligt sällskap kan det inte bli bättre.

Tack för en trevlig helg alla ♥

Kommentarer
Postat av: JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Låter som en härlig helg! :) Hoppas att veckan blir minst lika bra! :)



Kram C

2010-02-03 @ 11:42:10
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0