Sick and tired




Jag vaknade av den underbara känslan av att inte kunna andas runt klockan 4.
Min hals är just nu full av fan och hans moster, det gör ont att svälja, näsan rinner och jag väntar på att febern ska komma och äta upp mig. Jag borde egentligen vara glad att jag blir sjuk just nu, när det inte spelar någon roll och får hoppas att jag inte blir sjuk senare.

Det enda jobbiga med att vara sjuk är att E kommer hit imorgon, roligt för henne att få komma hem till en sjukstuga! Hon kommer få en väldigt lugn helg och sen ska hon och simma i Timrå på söndag så då får hon iaf komma sig iväg på en liten tripp. Jag ska försöka se till att vi kommer ut på en promenad iaf under helgen (oavsett hur jag mår) också får jag helt enkelt sysselsätta henne med något. Jag ska prata med henne om att baka en kaka eftersom hon tycker om att baka.

Jag borde egentligen städa just nu. Men jag ORKAR verkligen inte, bara tanken på att röra dammsugaren och börja plocka och dona får mig att vilja hoppa ut genom fönstret. Det var bra många år sedan jag mådde såhär dag ett i en förkylning. Jag hoppas att ni (mina vänner) slipper bli sjuka och jag hoppas att min egen inte blir en evighetsmaskin som förkylningar tenderar att vara denna tiden under året.

*Går iväg och kokar lite té*

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0