Ik ben verkouden




Nu är det helg och fröken Anna är fortfarande sjuk.
Min förkylning börjar bli riktigt irriterande, jag kan inte andas jag hostar åt höger och vänster. Natten är värst, jag pendlar mellan att frysa röven av mig och till att svettas som en gris, jag hostar och harklar mig och vill bara ta en pistol och göra slut på lidandet. Det som är mest irriterande är att K är lika sjuk som mig, men han sover som en bebis hela natten utan problem.

E var så gullig idag. Hon satt och funderade på vad man kunde göra idag, om hon skulle gå ut på stan och kika lite eller inte. Till mig sa hon: Du ska vila idag Anna, se på en film eller något och bara ta det lugnt du som är sjuk. Hon var ute på stan en stund men sen kom hon tillbaka och sa att det var iskallt ute, jag tittade på termometern och såg att det var -15, ingenting motför graderna uppe i norr.

Idag kommer K göra middag till oss. Han ska göra kycklingspett som han marinerar med soya och honung o.s.v. Det låter riktigt gott och jag hoppas att det blir det, jag får dock ta hand om riset och såsen.



Eftersom jag var så duktig på att blogga och sen glömde bort att skriva färdigt så har vi nu käkat middag. Det blev riktigt gott måste jag säga, jordnötssåsen var lite stark så jag kommer bli straffad senare men gott var det. Just nu funderar jag på om jag ska läsa lite och sen ska jag se på Melodifestivalen tillsammans med E kl 20.00.

Jag hoppas att alla får en trevlig Lördag.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0