Bloggtorka



Tänk att det redan är 2010. Jag kommer fortfarande ihåg Nyårsfirandet som vi hade 1999-2000. Vi var hemma hos Lina och åt middag en himla massa folk, vi tog en herrans massa kort och sen drog vi iväg till mina föräldrar för att dricka alkohol och festa vidare. En av låtarna som spelades mycket var Silverchair - anthem for the year 2000. När tolvslaget kom var jag alldeles för berusad och tävlade med P om vem som fick den första obehagliga "upplevelsen" år 2000. Det var nog ett av de bästa firanden jag har varit på när det kommer till just nyår, men det kommer komma fler Nyår och förhoppningsvis kan vi klå det.


Fick ta ett kort av ett kort från detta firande. Längesen man hade så kort hår ^^

Just nu har vi fått tre ton av snö. Jag som var lite orolig tidigare att jag inte skulle hinna komma mig ut med kameran för att föreviga de vackra träden när de är fulla av snö. Igår snöade det hela dagen och det snöar fortfarande, jag tittade ut genom fönstret mot innergården och där var det 5dm snö på "skjulets" tak igår, vill inte tänka på hur mycket det är idag.

Jobb och annat smått och gott. Imorgon är det Fredag och jag ska dra iväg och jobba på Pumpen. Veckan har gått otroligt snabbt, var försvann måndagen och tisdagen? E var förbi i förrgår och lämnade en film, hon är alltid så glad och positiv. Visst är det underbar när man har människor runt omkring en som är så genuint glada och lyckliga att oavsett vad som händer så är de fortfarande i sin glada lilla bubbla? När jag ser hur lycklig hon är så känns ens bekymmer och funderingar inte lika tunga och jag kan inte låta bli att le. Vilket mirakel ändå att vi har denna speciella lilla flicka hemma hos oss då och då, det ger mig otroligt mycket och jag är tacksam att jag fick denna möjligheten. Jag missade spädbarnsstadiet och blev "tonårsförälder" direkt :)

Nu säger min mage att det är dags för lunch. Jag ska gå iväg till köket och värma lunchen och sen ska jag sätta på lite nostalgiskmusik och flyta tillbaka i tiden. Alla underbara och mindre underbara minnen ska få attackera mitt sinne och kropp, kanske får jag lite mer ro sen. Det finns mycket saker som jag saknar, många som jag måste acceptera och mycket som jag måste glömma. If it makes you happy, it can't be that bad...


Kommentarer
Postat av: JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Ja, visst är det kul med foton genom tiderna! Tycker också att det är skoj att se hur folk förändras med tiden :)

Mår du bra annars? Hur går det med provtagning och allt?

Kramis

2010-01-28 @ 21:47:48
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0