Snart är man blålila igen.


Mirre har börjat härma katten och gör allt hon gör, sitter på soffkanten och sover i sackosäcken.

Idag var det varmt ute och jag hade ingen ursäkt för att inte gå till sjukhuset. Det var bara att ta på sig kläderna och bege sig till labbet (igen). K ställde som vanligt upp och kom med mig till provtagningen, behöver jag tillägga att han muttrade halva vägen men han kom ändå med och det är det som räknas. Idag fick jag samma dam som tack mig förra gången, hon kom ihåg att jag inte tycker om nålar och frågade om jag vill ligga ner men det ville jag absolut inte. Sen drog hon åt bandet kände en sekund och tjoade in nålen mitt i armvecket (där jag förra gången blev förbannad på henne för att hon ville ta men inte provade i efter ett lång argumentation), sen suckade hon frustrerat och sa som alla andra har gjort i 20år: "Men det kändes ju så bra, det ser inte ut som att jag får något blod.. var tog det vägen..." I told you so! Efter det sa hon bara: "Men var ska jag sticka dig då också började hon känna på sidan av armen men då öppnade jag munnen och sa: "Stick här" och visade där jag visat de senaste gångerna och hon fick blod. Nu sitter jag här igen med plåster överallt och kommer se ut som jag vet inte vad om några dagar. Jag hoppas verkligen att nästa provtagning tar lite tid.

Det enda positiva med att gå till sjukhuset är att jag alltid unnar mig en god smörgås efteråt. På vägen hem svänger jag alltid in på bageriet och köper med mig en ost/skink baguette som jag sedan avnjuter framför datorn när jag ventlierar mitt sjukhus i bloggen.



Mirre börjar verkligen bli i behov av ett bad och lite tillfixning i pälsen. Jag hoppas att det kommer hålla i sig med bra väder så att man kan bada honom snart. Just nu ser han ut som "hej kom och hjälp mig men ingen kom" :) På tal om något annat så fick jag en känsla av Narnia när jag var ute och rastade hunden igår, det var mörkt ute och en av gatulyktorna lyste så harmoniskt och mystiskt vid ett träd... Jag önskade att jag hade haft med mig kameran men jag har inte vågat ta ut den p.g.a. kondensen som kommer när man tar in den och K tjatar hela tiden om minskad batterilängd och fan och hans moster. Men mina kära vänner, en dag ska jag ta ut kameran och då jävlar ska det fotas!

Ha en trevlig dag på er för nu ska jag äta upp resten av smörgåsen <3

Kommentarer
Postat av: JUST ANOTHER CRAZY BLONDE - WITH JUST ANOTHER STUPID BLOG

Hoppas att du slipper bli för mycket blålila tjejen!

Inte alls kul när någon sticker sådär dumt och inte lyssnar på patienten - vi känner ju oss själva bäst? :)



Mår du okay annars? Jag ligger efter med mitt bloggläsande och eget bloggande men passar på att säga TREVLIG vecka nu när jag trillat in :)



Kram Carro

2010-01-11 @ 17:26:17
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0