16/7 - 2010



Nu är jag ledig i tre hela dagar (om man räknar med idag), det ska bli riktigt skönt att vara ledig när alla andra är ledig också. Detta innebär att jag har chans att simma och få lite motion, samtidigt som jag kan vara uppe på kvällarna utan att behöva känna mig stressad att jag måste till sängen i tid för att inte vara ett lik på jobbet.

I onsdags hade jag en riktigt trevlig kväll, när jag slutade jobbet for jag hem och tog det lugnt under dagen tillsammans med P. När kvällen närmade sig åkte vi ut och badade tillsammans med J,P och H i Stallarna, vattnet var riktigt varmt så simrundan jag och J brukar ta kändes otroligt jobbig motför annars. När vi hade simmat klart satt vi vid stranden en stund, åt en smörgås och kacklade lite. Väl inne i stan gick K och H ut på krogen och jag, J och P drog vidare ut till Smitingen för att bada lite i havet... Jösses vilken skillnad det var när det kommer till grader i vattnet, i Stallarna kändes det som att man badade i ett badkar och i Smitingen frös man som en bäver. Jag och P är dock hårdingar så vi badade på länge och J den lilla fegisen stod på stranden och väntade tills vi var färdiga. När jag sedan kom in till stan igen så gick jag ut på krogen till K och H, beställde en isvatten men karlarna gnällde så mycket att K tillslut köpte en White Russian till mig, jag fick nästan i mig HALVA och blev riktigt rund under fötterna. Klockan tickade på och krogen stängde, jag gick hem och åt lite kycklingsallad och karlarna bakade en pizza, tröttheten min kom dock smygandes (hade varit vaken sen just efter 6.00) och jag fick ge upp och gå till sängen... somnade som en bebis till ljudet av en film som pojkarna tittade på.

Igår var det jobb för hela slanten, hämtade ut mina kläder innan jag gick dit och ta mig fasiken, klänningen passade! Jag hade lite för mycket energi på jobbet igår så jag tvättade upp all tvätt så A skulle få det lite lugnare idag, passade även på att titta på Extrema Samlare och sen vid 00.00 lyckades jag äntligen somna.

Men men, nu ska jag återvända till min blåbärssoppa och njuta av ledigheten. Jag hoppas att ni alla andra har det bra där ute i Sverige / Norge etc. Ta hand om er och era nära och kära ♥

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0