30/6 - 3/7 - 2010



Sommar = usel uppdatering ;) Just nu sitter jag inte vid datorn allt för ofta och när jag väl är där så är inte en uppdatering det första jag tänker på. Men nu när jag ändå sitter här och äter på en smörgås så tänkte jag försöka uppdatera vad jag har gjort de senaste dagarna.

Den 29/6 ->30/6 -  åkte jag, P och J ut till stranden för att försöka oss på att bada. Ute i Stallarna var det ett fjortisgäng som satt och söp uppe på berget och de var så högljudda och irriterande att vi åkte ut till Gussjö istället :) Där var vattnet riktigt skönt och jag lyckades bada för första gången detta året! Alltid när jag har badat så känner jag mig så mycket piggare i kropp och själ, det är svårt att beskriva hur skönt det är.


30/6 -> 1/7 -  så åkte jag och J ut och badade för båda var sugna på att ta sig ett dopp och ingen annan ville komma med. Det var en riktigt trevlig tur, hann bada två gånger och stod och värmde oss vid en eld mellan doppen. Vattnet var riktigt skönt och avslappnande och myggen höll sig borta (tack och lov). Det enda negativa var att när jag kom hem så luktade jag som en brand om jackan och huvudet. Kom mig hem vid 3.30 och somnade alldeles för sent *ajabaja*. Anledningen till att datumen går från en dag till en annan är att vi brukar lyckas vara ute sent på kvällen så klockan slår över till nästa dag.

1/7 -
Jag, J och P åkte ut och badade en stund på kvällen, vattnet var riktigt varmt (inte lika varmt som kvällen innan) och det var inte för mycket mygg och fanskap. Även denna kvällen fick vi igång en eld som man kunde värma sig vid. Jag tog min första tur ut till flytbryggan och simmade så pass mycket att jag dagen efter kände av det i mina armar. Vi kom hem just efter 12 så jag hann duscha och komma i säng i vettig tid.


2/7 -
Jobbade dag, tack och lov händer det mycket på Fredagar så när tröttheten kommer smygandes så har man alltid något att sysselsätta händerna med i tvättstugan, köket eller med en skurtrasa. Vädret var suveränt, jösses vad hett det var. Himle var riktigt blå och inte ett moln så långt man kunde se. Självklart ledde detta vädret upp till en badtur igen och då kom K (inget pistolhot eller något annat inte) med också. Först var vi ute i Stallarna men även denna gången var det mycket folk, ett gäng med 4 kärringar som inte kunde sluta glo på oss när vi funderade på att bada, J hoppade som vanligt i en sväng och deras ögon satt klistrade på honom. Vi tackade för oss och åkte till Gussjö där det var fullt av folk på stranden, det var barnfamiljer som hade grillat men vattnet var skönt så vi passade på att simma runt där och njuta av vattnet. K gnällde lite i början men sen doppade han sig och simmade runt och erkände tillslut att det var skönt.

Vi träffade även på en sötnos, en minimini ankunge som hade tappat bort sin mamma, den sprang/simmade som en toka i vattnet och skrek och sen kom den upp på land och började gå mot oss. Jösses, den var såååååå söt och jag hade självklart kameran hemma =( När vi kom till stan så stod jag i duschen i 15minuter (nytt rekord för mig) i riktigt hett vatten och bara njöt av värmen, efter den bäddade jag ner mig i soffan med täcket för att se hur bra jag kunde sova där, vaknade 2h senare och gick in till sovrummet och fortsatte att sussa som en död. Vaknade upp vid klockan 7 av att K stod och duschade, den tokan hade inte hunnit gå och sova - se vad semester gör med folk!!!


Äckelspindel som var på vägen mot vattnet - den kan bli 7cm!!!!

Glömde nästan bort, min chef ringde mig igår och hörde om jag var intresserad av att jobba extra på ett annat gruppboende också, självklart tackade jag JA! Det var den bästa nyheten jag hade kunnat få, hon var glad och sa att jag räddat henne och jag svarade: Det är snarare du som räddat mig och då skrattade hon till och sa att vi räddat varandra. :) Vi ska se om jag kan pressa in en introduktion där eller inte, mitt schema i Juli är redan mer än en heltid så det kan bli lite tajt, men det borde nog gå bra utan det för jag har inte något pass där jag jobbar ensam så jag hinner nog ställa mina frågor om jag har några utan problem.

Nu ska jag packa väskan, försöka dricka lite vatten och leta upp kläderna som jag ska ha på mig idag. Vid 14.30 ska jag palla mig till jobbet och kommer vara där till imorgon kl 16.00. Detta innebär att detta blir första kvällen utan bad och jag som blivit beroende av att kunna fara ut till vattnet och simma av mig lite rastlöshet och njuta av naturen.

♥ Ta hand om er alla sötnosar,
vi ses när jag har tid att sitta vid datorn igen.

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0