26 -> 29/6 - 2010



Här har det inte blivit mycket skrivit men nu ska jag försöka ta igen det. På lördagen gick vi iväg till J och P för att grilla och jag måste säga att det var en av de trevligaste kvällar jag har haft på många månader. Maten var riktigt god och jag upptäckte en ny dressing och fetaost med vitlök som jag aldrig har sett innan, såååå gott. Senare på kvällen åkte vi ut med bilen och jag såg många ställen jag inte varit på innan i Härnösand, jag måste erkänna att detta är en riktigt vacker stad när man åker omkring och ser lite mer.



Vi var först ute vid Sählsten, himlen var otroligt vacker (som ni kan se på kortet) och vi fick många bra kort och många mindre bra (undra vem som fotade vilka) :) Jag har aldrig varit där ute innan och jag kan förstå varför folk campar där under sommaren. K blev helt inne i fotande så han försvann och när jag tömde kameran så hade han varit och fotat på alla de möjliga ställen som jag inte var och tittade på.



Efter det tog vi en tur till kyrkogården så jag fick besöka Jacobs grav, varje gång jag är där så slår det mig att han verkligen är död. Tänk vad tiden går fort, snart är det 7år sedan han bestämde sig för att han inte ville leva något mer och ändå känns det ibland som igår och vissa dagar som en evighet sedan. Ingen hade varit och planterat något där så graven såg så naken ut, jag ska försöka hinna med under sommaren att fara dit och ordna upp lite.



Efter många om och men så hittade vi ut till Nickebo, jag har aldrig varit där innan men sett bilder därifrån och jag kan säga att dit vill jag åka igen. När vi väl hittade dit så blåste det fruktansvärt mycket där ute så det var inte dirket så att man ville slå sig ned och känna lugnet. Där ute finns det kanoter som man kan hyra, 100kr för en dag, gissa vem som vill ut och paddla vid tillfälle? Jag har inte paddlat kanot sen jag och M åkte runt ute i stugan när vi var mindre, vi brukade ta den och åka iväg och fiska inne i en vik.



Smitingen kom efter Nickebo, där ute var det lugnt och fint som alltid. P och J tog fram stativet och började fota månen som var riktigt vacker där ute och när de var färdiga så lånade K stativet och tog lite kort han också. Fördelen med stativ är att man kan leka så mycket mer med inställningarna och inte behöva oroa sig att man kommer skaka så mycket att man inte ser någonting.



Tyvärr gör inte denna storlek bilden rättvisa, men när den är i org-storlek så är den riktigt vacker! Jag önskar att det var jag som fotade det men det är K som lyckades få till det så pass bra ;) Ni får ursäkta alla bilder men det är lättare att minnas dagarna när man går via bilderna också ser det bättre ut (jag hatar att läsa väggar med bara text i bloggar).



J och P tog oss ut till Lotsstugan som ligger ute vid havet den också, utskiten var fenomenal och sen att de har utebad där man kan sitta och titta ut över havet gör inte saken sämre + bastu!! Det är ett ställe som jag vill spendera en helg på, tänk vad roligt en massa vänner, bad och att bara sitta och njuta av livet. Jag tog upp det med V och hon blev också intresserad, vem vet pinglor.. kanske vi kommer oss ut en helg?! :) Sen utsikten som ni ser på korten nedanför, den är inte helt fel heller ;)


I Söndags åkte vi ut på en till utflykt ute vid havet, K var den som höll i kameran 99% av tiden så det blev en himla massa bilder på vatten, fåglar och stenar. Jag orkar inte sitta och ladda upp alla så ni får helt enkelt titta på några "små" istället så det inte tar så mycket plats.

 

Vid klockan 23 åkte vi ut till Stallarna på Söndagen för att känna på vattnet, jag doppade fötterna och höll på att frysa ihjäl men J den tokan hoppade i och badade! Jag har verkligen blivit mesig på äldre dar, det är inte som när man var liten och började bada när det var 12 grader i vattnet. Även där togs det lite kort men för att det inte ska bli så mycket så delar jag bara med mig av ett också kanske ni får se några av de andra vid ett annat tillfälle! :)

 



Måndagen gick i arbetetstecken, dagen gick hyffsat fort men när jag slutade och kom in i lägenheten blev jag trött och jag höll inte ut i många timmar innan jag gick och la mig för natten. Idag har jag också jobbat men det gick bättre, jag är lite trött men vem är inte det när man tvingas upp före fan? Imorgon och på torsdag är jag ledig så jag ska ta det så lugnt jag kan och hoppas på bra väder.

Nu ska jag inte skriva så mycket mer och inga fler bilder, vi får se om ni lyckas ta er genom hela inlägget innan ni somnar ;)

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0