Äntligen Fredag



Yay, helgen är här och ingen är lyckligare än jag. Jag vet inte hur många gånger jag har sagt det men det är alltid något speciellt med helger, oavsett om man jobbar eller inte jobbar. När jag vaknade imorse så började lugnet lägga sig i kroppen och jag kände mig relativt nöjd.

E kommer vara hos oss under helgen, tack och lov så är jag inte lika sjuk som jag var sist när hon var här. Jag har inte planerat in något speciellt, hade Birsta i huvudet men har inte fått något klart svar av varken E eller Dl. Vi får iaf hoppas på fint väder, då kan jag ta med henne ut på en liten tur med kameran och vovven.

Här om dagen så städade jag och K sovrummet, vi tog och roterade på madrasserna och bytte överdrag och dammsög / dammtorkade stommen. Det är helt otroligt hur mycket saker som hamnar mellan madrasserna trots att vi har heltäckande över dem i tre lager! Nåjå, nu är det iaf fint och rent både på, mellan och under sängen :) När jag ändå var igång med att dona vid sängen så flyttade jag iväg min brudkista, den finns nu inne i förrådet. Det blev faktiskt riktigt bra, stoppade två av mina fd. gigantiska soffkuddar på den så nu är det som en liten skön soffa där inne! Rensade även lite på golvet och fick upp K's gigantiska "låda" med cd-skivor, fyndade även en flyttkartong full av VHS-band, ska visa den åt E så blir hon nog glad. Ska höra med de på Elevhemmet om de är intresserade av att ta filmerna dit eftersom jag inte har någon video inkopplad och har nog inga planer på att koppla in den heller... eller så kan jag höra med syster om hon vill ha dem.

Talking about E, hon borde dyka in när som helst. Ska gå till köket och plocka fram lite grejer till mellanmål och sen ska jag sätta på kaffet. Hon brukar normalt äta något när hon kommer hit på Fredag för att hon sedan åker iväg och simmar i någon timme i Timrå.

Hoppas ni få en mysig helg med nära och kära. ♥

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0