Second chance


Hittade en söt kisse när jag besökte en blog

Igår var jag och K på bokrean tillsammans. Jag måste säga att den var en riktig besvikelse detta år, det fanns i stort sätt ingenting av intresse att handla, utbudet var otroligt magert (eller så har jag blivit kräsen). Trots detta fyndade jag tre böcker: I taket lyser stjärnorna, Killing the Shadows & The Scarecrow utanför rean så köpte jag ytterligare en bok: Kinesen - Henning Mankell. Igår när jag gick och la mig så började jag läsa "I taket lyser stjärnorna" och när jag sedan vaknade imorse så läste jag ut den, jag måste säga att det var en riktigt sorglig bok och skulle vara en suverän en att använda sig av i undervisning. Tror att jag ska försöka se om jag hittar filmen så jag kan se den också vid tillfälle.

Dagen har inte varit speciellt kreativ och snabb. Jag har hostat och hostat och hostat, sen har jag varit ute med Mirage som fick leka av sig lite i snön också har jag hunnit äta lunch. I mitt huvud åker det runt en tanke om att städa men min kropp vägrar göra det. Jaja, det är bara att inse att ibland måste man göra saker som man inte vill och ju fortare man går dit desto snabbare är det över. *Plockar fram dammsugaren och börjar dona*


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0