Sick Puppies - All the same



Idag har jag tagit mig tid att se på I taket lyset stjärnorna. Jag blev relativt överaskad över hur pass mycket de har ändrat i filmen, egentligen borde jag inte bli det men men. Trots detta så gillar jag både filmen och boken så länge jag håller dem ifrån varandra, K kom hem en sväng för att ta ut Mirre och blev orolig när jag satt med tårar i ögonen (Jag och sorgliga filmer = tårkalas).

Jag har även hunnit en sväng på affären idag. Detta innebär att idag blir det potatisgratäng och marinerat kött till middag *nom nom*. Köttet är i kylen i en marinad som luktar riktigt mumsigt och sen när K kommer hem så åker allt in i ugnen. Planen igår var att jag skulle göra Grekisk pytt-i-panna, men när jag väl kom till affären så hittade jag inget kött som jag ville sätta i den.

Det finns inte så mycket mer att säga idag. Jag hoppas att alla har en fin torsdag. <3

"Hur kan jag säga om din röst är vacker.
Jag vet ju bara, att den genomtränger mig
och kommer mig att darra som ett löv
och trasar sönder mig och spränger mig.

Vad vet jag om din hud och dina lemmar.
Det bara skakar mig att de är dina,
så att för mig finns ingen sömn och vila,
tills de är mina."
/ Karin Boye

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0