2/11 - 2010

 

Jag överlevde men det var ett helskota att hitta rätt för de skickade runt mig hela tiden, när jag väl hittade min remiss så frågade jag hur många rör som skulle tas, två stycken sa damen och log. Efter det fick jag gå tillbaka till vårdcentralen och sen gå till labbet där jag fick vänta i nästan 40 minuter på min tur, väl inne i ett av rummen så tar damen fram 4:a rör och jag får lite smått panik! Jag kunde inte låta bli att kläcka ur mig att den andra damen sa att det bara var två som skulle tas, absolut inte, här är det fyra! Självklart upptäckte hon att jag verkligen ogillar att ta sprutor/blodprov så hon var väldigt lugnande och snäll, sen måste jag berömma henne för hon är den FÖRSTA människan på 10ÅR som lyckas ta blodprov på det stället där hon stack, alla andra har alltid provat där först men aldrig har det lyckats få ut blod utan de har fått sticka igen på ett annat ställe. Jag var dum som inte tog hennes namn så jag kan försöka få henne om jag måste dit igen!

 

Sist jag var och tog blodprov så var jag ju på gränsen till att svimma, idag kände jag mig lite bortdomnad i benen men jag hade inte den hemska yrseln och känslan när du mår illa, allt snurrar och hörseln försvinner, så man kan säga att det gick bra. Innan jag gick därifrån frågade jag om hon kunde kolla mitt blodsocker direkt (även om jag skulle få veta det imorgon ändå) och det gjorde hon glatt och det visade 4,6 så det gjorde mig lugn, en av mina största rädslor är att få diabetes som pappa, MEN alla gånger jag har tagit blodsocker så har jag legat mellan 4,6 -> 4,7 så jag känner mig nöjd och glad - so far so good.


Nu sitter jag och äter på den första maten sen igår klockan 19.30, gissa om det är gott och som jag har längtat. Jag pimplade så mycket vatten igår för att hålla hungern under kontroll, trots detta har natten varit lång och jobbig. Jag kan aldrig sova inför besök på sjukhuset (om det är provtagning på agendan) så nu är jag trött som en bäver och kommer förmodligen krypa ner i sängen och vila lite. K kommer förhoppnignsvis hem till lunch så då blir det en till promenad *duktig flicka*.

 

And she had no fear...


Kommentarer
Postat av: Carro

Gud vad skönt att du fick en bra sköterska! Sådant underlättar otroligt mycket. =) Låter som en bra idé att krypa ner i sängen, tror din kropp behöver ta igen sig lite nu.



Du får ha en fortsatt trevlig dag, ta det lugnt och vila upp dig ordentligt.



Många kramar!!

2010-11-02 @ 12:10:39
Postat av: Rebecka

blodprov är riktigt läskigt! :o

2010-11-05 @ 10:33:00
URL: http://beckapekka.blogg.se/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0