29/11 - 2010

Fatta hur jävla dyrt det är att hyra bil nu! Jag har hyrt bil i flera år när jag åkt och hälsat på släkten uppe i Norr, jag har alltid betalat 1080 + bensin, nu har de ändrat priserna, för att få en bil upp till Norrbotten som man lämnar där så får man punga ut mellan 2100-2500kr+ bensin och om man vill ha en bil från Norrbotten ner till Härnösand så går det på 2800kr + bensin! Hur jävla sjukt är det! Han jag pratade med sa att det är en extra avgift om man åker längre norrut än Umeå på 1000 jävla kronor! Det slutade med att jag fick hyra en minibil från OKQ8 för 3100kr + försäkring a la 70kr om dagen och sen 110 fria mil och resterande kommer gå på just under 19kr/milen. Billigt? Nej, men vi kommer i alla fall hem. Tyvärr kan inte hunden komma med mig hem, han får helt enkelt inte plats i bilen om vi ska ha med oss kläder och julklappar, Mirre kommer alltså fira Julen tillsammans med svärföräldrarna. Jag antar att från och med nu kommer det bli till att ta bussen norrut om vi inte åker iväg en kortare stund och då hyr en bil för hela tiden (som bör ha fria mil). Nåjå, den tiden den sorgen.

Jag har ont i kroppen idag, förkylningen håller på att ta livet av mig, jag känner mig nere både i kropp och själv, det känns som att jag är en skurtrasa som någon har doppat alldeles för många gånger i ett skitigt vatten och sen vridit ur mig lite dåligt och sen kastat i en hög någonstans. Ett ljus på himlen är att jag imorgon ska åka iväg på äventyr med H och E, vi ska förbi till Jysk och sen till Kramfors.

Nu ska jag sträcka ut min ledsna rygg och se vad livet har att erbjuda mig ikväll, ta hand om er sötnosar och grattis syster på din stora dag, snart är du 40!

Kommentarer
Postat av: Just Another Crazy Blonde - With Just Another Stupid Blog

Åh herregud! Är det inte billigare med tåget?! :-O

2010-11-29 @ 20:04:08
URL: http://spindeltjejen.wordpress.com
Postat av: Carro

Fy fan vad fittigt dyrt!!! Måste ju finnas ett billigare alternativ tycker man. O.o Jisses... Förstår om du blir förbannad, skulle jag lätt också bli. Är ju helt jävla mongo att det är en EXTRA avgift på 1000 kr bara för att man åker längre norrut än Umeå, säkert fittorna i miljöpartiet som beslutat det... Fy fan för dem! Men ni lär ju få det kul när ni väl kommer fram iallafall, det kan ni ju glädjas åt.



Så synd att din förkylning är så seg på att ge med sig! Har det åtminstone blivit bättre? =/ Hoppas du tillfrisknar snart, krya på dig!! Kraaaam!



P.S. Märkte ni av något jordskalv förresten? Läste att det tydligen hade varit ett sådant som uppmättes till 2,5 på Ritcher-skalan... Skumt! O.O D.S.

2010-11-29 @ 21:10:31
Postat av: therese

Detta med den extra tusingen,är säkert påhittat av någon som ar avundsjuk på att vissa har släkt så långt norrut... eller så vill vederbörande att sverige ska kapas vid umeå.



En liten dum fråga, från en som aldrig hyrt en bil...måste man tala om vart man ska? du kunde ju ha sagt umeå isf. och sedan bara tagit resten på lite runt-omkring-körning???? Eller får man inte göra sånt heller? Alltså åka och hälsa på gamla faster svea, som bor några mil bort från stället du ska fira jul på...(i norrland räknas ju milen på lite annat sätt 10-15 mil enkel resa, är väl inget.. eller hur)



Hur som helst kör försiktigt, när ni ska ut och trängas med alla andra trafikanter i jultrafiken.

kram therese

2010-11-30 @ 09:17:57
URL: http://tesse208.blogspot.com/

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0