Lunch

Nu har jag en liten "paus" i allt arbetande, jag väntar på att lunchen ska värmas, Thaimat står på menyn. Jag har verkligen blivit besatt av just Thaimat, innan operationen var jag inte så imponerad av denna matkultur men nu har den till och med gått om Kinamaten (om jag inte äter det i Kalix för den Kinamaten kan ingen annan mat klå) och det får nog många som känner mig att bli lite förvirrade. Tidigare i mitt liv har min stora favorit varit just kinamat, men nu kommer jag inte ens ihåg när jag sist gick dit och handlade mat.

Den stora Thai favoriten just nu är stekt ris med citronmeliss, lök, morötter, broccoli, kyckling och sen är det säkert något annat också, den är verkligen super! Utöver att det smakar riktigt gott när man precis har hämtat det så är det även gott att värma upp, det stekta riset från Kina här i stan tenderar att bli lite väl torrt dagen efter. Nummer två på min Thailista är deras kyckling med jordnötssås också har de fläskfilé med vitlök och ostronsås och lite annat smått och gott i, jag har aldirg köpt det själv men K brukar ta det så då passar jag på att smaka och njuta av den också (man får inte vara dum). Så om ni råkas släntra in i Härnösand så rekommenderar jag varmt Thaimaten som vi har här.

Aja, nu är maten varm och jag ska njuta av den innan det är dags att slita i några timmar till, sen blir det hemgång och en drink med K. Ta hand om Er.


Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0