30/11 - 2010


Tänk att vi hade en jordbävning i Härnösand igår som mätte upp till 2,5 på R-skalan! Det lustiga är att när det hände så märkte både jag och K det men vi sa mest: "Har grannen någon hos sig som har mumsat lite gott och hoppade på golvet" 1-2h senare läser K i tidningen att det varit ett skalv. Under natten har det varit strömavbrott, vaknade och väckarklockan lös inte alls och K sprang omkring som en toka (förmodar att han försovit sig).

Idag fick jag böckerna jag beställt, trodde de skulle komma så att räkningen skulle vara betald i slutet av Dec, hoppas verkligen att det bara är första månaden det blir så här för jag hatar räkningar som ska betalas mitt i månaden! Jag fick även en räkning från vårdcentralen, 80kr ska jag betala för att de skrev ut ett recept till mig, det är helt sjukt! De skriver bara ut ett recept åt gången, jag ska äta medicinen RESTEN AV MITT LIV och det är inte tabletter som är direkt farliga så att man inte kan ha extra hemma. Annars kunde de väl skriva ut ett recept med 4 uttag (räcker ett år) och sätta att jag får ta ut var 3e månad? Hur svårt är det? Jävla utsugare. Annars hade de allt kunnat lägga till avgiften direkt på recepted, men det går inte för då kommer man upp i högkostnadsgrejen!

Nu ska jag dra på mig kläder och vänta på att H och E kommer förbi, för vi ska dra till Kramfors snart (hoppas jag). Ha det bra där ute.

Kommentarer
Postat av: Carro

Det var ju riktigt idiotiskt att de inte gav dig ett recept med flera uttag! Så brukar dem allra flesta läkare göra, iallafall när jag praktiserade på apoteket här nere. Var det ett läkemedel som en person skulle ta livet ut så fick dem ett recept där de kunde ta ut sitt läkemedel var 3:e månad (förutsatt att de fick en förpackning på ca 100 tabl och doseringen var 1/dag). Tycker du kan ta upp det nästa gång du ska ha ett nytt recept! Slöseri med både pengar och papper!



Kram

2010-11-30 @ 15:43:11
Postat av: Carro

Det var ju riktigt idiotiskt att de inte gav dig ett recept med flera uttag! Så brukar dem allra flesta läkare göra, iallafall när jag praktiserade på apoteket här nere. Var det ett läkemedel som en person skulle ta livet ut så fick dem ett recept där de kunde ta ut sitt läkemedel var 3:e månad (förutsatt att de fick en förpackning på ca 100 tabl och doseringen var 1/dag). Tycker du kan ta upp det nästa gång du ska ha ett nytt recept! Slöseri med både pengar och papper!



Kram

2010-11-30 @ 15:44:02
Postat av: Carro

Vilket slöseri med både pengar och papper! Tycker du ska ta upp det där nästa gång du ska ha ett nytt recept. För det mesta brukar läkare skriva ut recept med flera uttag om personen ska äta läkemedlet livet ut. Så om man t.ex. får ett läkemedel i en förpackning innehållande ca 100 tabl. och doseringen är 1/dag är det tämligen vanligt att man skriver ut ett recept som kan expidieras var 3:e månad under ett års tid. Tycker därför att det låter väldigt konstigt att du inte fått så... Men som sagt, fråga nästa gång!



Kram kram!

2010-11-30 @ 15:49:48
Postat av: Carro

Vad fint, mitt tidigare inlägg som jag trodde försvann kom visst tillbaka i dubbel upplaga...

2010-11-30 @ 15:50:56

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0