19/10 - 2010



Lillgubben är sjuk, jag vet inte riktigt vad det är med honom men det lutar åt att han är förkyld (som mig). Han ligger och darrar till och från, nosen varierar från att vara torr och varmare än normalt till att bara vara torr. Normalt när man ska gå ut med honom och säger: "Mirage, ska vi gå ut?" så ställer han sig och dansar och skäller och svansen viftar, nu gör han ingenting, han ville inte ens lämna sängen när det var dags för morgon promenaden. Ett annat tecken på att allt inte är bra är att han alltid är vid ens fötter, går jag till badrummet kommer han efter, är jag i köket kommer han o.s.v. Idag när jag pratade med pappa i telefonen var jag i vardagsrummet men hunden kom inte dit, det slutade med att jag fick bära in honom i vardagsrummet så nu ligger han på soffan med en fleecepläd. Jag hoppas att han blir bättre, om inte antar jag att det blir till att besöka veterinären med honom, man kan ju inte vänta sig att de ska leva förevigt och Mirage är ändå över 13år gammal.

Nu ska jag koka mig lite té och ta en pläd till mig också för jag känner mig frusen och snuvig jag också. Jag hoppas att eran dag har börjat bättre än min och att ni iaf har hälsan med er.


Kommentarer
Postat av: Carro

Stackars lillgubben då! =( Hoppas det bara rör sig om en förkylning och att det går över snart. Men han är ju som sagt 13 år, inte så konstigt att hans immunförsvar inte är lika på topp som det var när han var yngre. Det enda du kan göra är att avvakta och se. Ska dock hålla tummarna att han (och du) kryar på er snarast! "Krya-på-dig"-kram

2010-10-19 @ 22:05:12

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0