23/10 - 2010



Idag gick jag och handlade en ny fleecejacka, den jag har sen tidigare började bli lite skabbig. Dl fick mig att köpa en brun istället för en svart, K tyckte den passade bra till mina ögon (det första han sa om den), jag blev lite förvånad för han brukar inte märka saker allt för ofta!

Jag har även hunnit med en lunchpromenad med K runt Nattviken, vädret idag är riktigt fint, det varken blåser eller är mulet. E gick iväg till Murberget för att shoppa sitt instrument, får se om hon hittar dit och tillbaka. På tal om E så skulle hon göra popkorn igår, K satt igång micron och gick därifrån och trodde att hon skulle veta när det var klart..... Lite senare gick jag in i köket för att koka lite té och då står hon fortfarande vid micron, jag frågade om det inte hade hunnit börja poppa och det hade det gjort men hon väntade på att tiden skulle gå ut! Jag kastade mig mot dörren och öppnade den och ut kommer en vägg av rök, det var inte långt ifrån att börja brinna inne i påsen. Idag luktar våran lägenhet satan trots att vi har haft öppet både i kök och vardagsrum så att det ska bli korsdrag. Nåjå, jag antar att K har lärt sig en läxa och vem fan sätter micron på 8 minuter när man ska göra popkorn i den? 3 minuter räcker gott och väl och om någon glömmer bort det så blir det inte förstört.

Nu ska jag gå och ringa mamma och se hur hon har det och sen blir det till att hänga lite tvätt (det går fort att få till en korg här hemma nu för tiden).

Trevlig Lördag på Er. ♥

Kommentarer

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0