7/10 -2010


Bild hittad på Google, sökord: Regn

Idag är vädret riktigt bra, regnet smattrar mot gatan och jag känner mig ännu mer frusen än vanligt. Vad hände med alla soliga dagar som vi hade förra veckan? Man blir verkligen inte motiverad att göra något när allt man ser när man tittar ut är olika skalor av grått också regn på det. Planen idag blir att bara läsa och fokusera på att kurera mig för imorgon blir det jobb som håller i sig till på Måndag morgon också har jag möte på kvällen också.

Jag är fruktansvärt sugen på en getost som jag och K köpte på Korsmässomarknaden, tyvärr är de som säljer den från Ö-vik så det blir till att vänta till nästa marknad. Jag har varit och frågat på butiken vid oss som säljer en massa ost, men hon hade ingen inlagd utöver en fetaost gjord på komjölk som inte smakade någonting. SÅ om ni ser inlagd Getost gärna med vitlök och örter, tänk på mig ;)

Telefonen väckte mig imorse, det var från folktandvården och de sökte efter K.... självklart hade han glömt bort att han skulle till tandläkaren imorse och de ringde inte alls i närheten av hans tid utan de hörde av sig när hans tid redan hade gått ut för länge sedan. Jag fick prata med damen där borta så jag gav mitt mobilnr så att de kan skicka ett sms till mig när det är dags, annars kommer han missa det igen (inte lätt när man har många järn i elden), nu kommer det bli spännande att se hur mycket han får betala för det missade besöket.

*Går till sängen och hoppasp på bättre tider*

Kommentarer
Postat av: Carro

Här pissar det också ner, som fan. Var inte alls kul att cykla till BMC idag kan jag säga, det sög apballe! De säger ju dock att det ska bli fint till helgen på många håll i landet, får hålla tummarna på det!



Appropå folktandvården, de efterblivna mongoliderna hade ju skickat ett brev till mig som jag fick av föräldrarna iom min uppresa i somras och i det så ville dem ju att jag skulle komma på en koll. Va fan, jag har varit skriven i Uppsala i TRE år nu! De kan inte ens hålla koll på sådant! Skrev ett argt mail till dem kan jag säga... ;) Är därför inte förvånad att de failade så totalt med att påminna min bror, FTV suger...

2010-10-07 @ 15:04:01
Postat av: Anna

Jo, men de tjänar ju pengar på att han missar det för då får han betala till dem nu och sen efter sitt besök ännu mer...

2010-10-07 @ 15:13:16
Postat av: Carro

Jo, det är jag medveten om, det meddelade dem i brevet jag fick. Därför jag inte var förvånad. :P De är giriga satar, något man vetat sedan länge ifos. Beror väl på att kommunen inte har den bästa budgeten att röra sig med...

2010-10-07 @ 18:05:20

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0