Bilder från sjukhuset och sjukskrivningen



S
att och tittade på gamla bilder idag och hittade lite från efter operationen, jag saknar verkligen inte att gå omkring med en hemsk droppställning och den kalla osköna sängen i en sal för tre där vi var fyra som fick sova, att inte ha något draperi att dra för sängen så man fick ha lite privatliv mitt i allt. Jag kommer ihåg den sista natten när mitt dropp slutade fungera och jag fick ringa till sköterskan som fick spola genom grejen jag hade i armvecket, jag var så rädd att den inte skulle fungera och att de skulle sticka mig igen. Tiden går dock fort och man glömmer snabbt, nu när jag ser tillbaka så känns det inte som att det var så farligt, inte ens när jag tittar tillbaka på dygnet på IVA som då var min mardröm som man både ville skratta och gråta åt. Den 10:e Nov är det 6 månader sen jag låg på operationsbordet, jösses vad tiden springer snabbt. Den 3:e Nov ska jag dit på återbesök och prata med kirurgen om hur allt har varit, jag skulle ha gjort det efter 6v men nästan 6 månader senare är helt ok, right!



M
mmm, där är mardrömen som jag tvingades ha i vänster armveck från Söndag till Onsdag, jag hoppas att jag aldrig mer behöver ha en sådan där i flera dygn, det gör ont och det går inte att sova med den. Jag kan än idag inte förstå hur man kan sätta in en sådan med motiveringen: "Du är nålrädd så då får du ha denna i hela tiden", jag tar hellre ett styck också är det över tills nästa gång än att veta att jag hela tiden har något i armen som gör ont när man rör sig. Tanten vägrade dock ta bort den och jag satt med den, hade det varit idag hade jag tagit bort den själv och skitit i vad hon sagt.



Så här kan handen se ut när den är helt uppsvälld och jävlig, den ser ut som en klubbad säl! Antar att det blir så efter flera dygn med dropp, vad vet jag, jag är bara glad att slippa alla nålar och sprutor och allt vad de gav en. Nu när jag har hunnit sitta och titta på dessa underbara bilder så blev jag törstig, det lutar åt en kopp med té. Jag avslutar allt med en fin bild på såret som svärmor tog hand om i flera veckor för att det sprack upp och blödde och hade sig.



Kommentarer
Postat av: sharon

Vad har du gjort idag då? :)

2010-10-25 @ 18:18:38
URL: http://dagaraa.blogg.se/
Postat av: Carro

Skönt att du har det där bakom dig! Måste kännas skönt att se tillbaka på det och inse att du nu tagit dig förbi det värsta. =)



Många kramar!!

2010-10-25 @ 19:25:21

Lämna ett avtryck:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0